Una cinquantena d'operaris van treballar ahir durant tot el matí per tal de tapar l'esvoranc de tres mestres d'alçada que les fortes pluges registrades els darrers dies al Camp de Tarragona van produir a la via del tren, entre Salou i Cambrils. Concretament el clot estava ubicat a la zona coneguda com a Tres Pins, i va afectar la circulació de trens durant unes 36 hores entre Barcelona i València. Finalment ahir a la tarda, un tren Arco amb sortida a València va ser el primer en més d'un dia a poder circular pel corredor del Mediterrani, després que els operaris de la companyia ferroviària donessin per concloses les feines per tapar l'esvoranc i anivellar la via del tren. Per fer-ho van ser necessaris 2.200 metres cúbics de pedra d'escullera i 4.500 metres cúbics de balast, la grava que serveix per assentar els rails al sòl.
Fonts de l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries es disculpaven ahir pels problemes que ha ocasionat el temporal adduint que «la continuïtat de les precipitacions i l'important arrossegament de materials van dificultar les tasques de reparació i van obligar a suspendre -les temporalment. Cal recordar que des de la nit de dimarts, Renfe va oferir ahir de nou un dispositiu extraordinari amb el reforç de trens en circulació un cop restablert el servei.