| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dissabte, 23 de novembre de 2024


dissabte, 16 de setembre de 2006
>

El corredor del Mediterrani, en servei

Renfe estableix un reforç especial amb més trens després de 36 hores sense circulació i milers de persones afectades

N.ALBISUA. Tarragona
Les infraestructures ferroviàries i viàries tarragonines tornen a poc a poc a la normalitat després del temporal que va afectar la demarcació aquesta setmana. El corredor del Mediterrani va restablir ahir poc després d'un quart de cinc de la tarda el seu servei després que la via restés 36 hores tallada a causa del fort aiguat, que va provocar un esvoranc de tres metres d'alçada a la via, entre Salou i Cambrils. Pel que fa a les carreteres, durant el dia d'ahir es van poder obrir les vies inundades per les pluges, tot i que al tancament d'aquesta edició encara quedava tallada la carretera T-362, a Bot. Els efectes del temporal, però, encara cuejaven ahir i els bombers van haver de realitzar una desena de sortides, tot i que afortunadament no es van registrar danys d'importància.


+ Una cinquantena d'operaris van treballar durant tot el dia per reomplir l'esvoranc a la via del tren. A la dreta, l'autovia de Salou de nou oberta al trànsit. Foto: EFE JUDIT FERNÁNDEZ.

+ Una cinquantena d'operaris van treballar durant tot el dia per reomplir l'esvoranc a la via del tren. A la dreta, l'autovia de Salou de nou oberta al trànsit. Foto: EFE JUDIT FERNÁNDEZ.

Una cinquantena d'operaris van treballar ahir durant tot el matí per tal de tapar l'esvoranc de tres mestres d'alçada que les fortes pluges registrades els darrers dies al Camp de Tarragona van produir a la via del tren, entre Salou i Cambrils. Concretament el clot estava ubicat a la zona coneguda com a Tres Pins, i va afectar la circulació de trens durant unes 36 hores entre Barcelona i València. Finalment ahir a la tarda, un tren Arco amb sortida a València va ser el primer en més d'un dia a poder circular pel corredor del Mediterrani, després que els operaris de la companyia ferroviària donessin per concloses les feines per tapar l'esvoranc i anivellar la via del tren. Per fer-ho van ser necessaris 2.200 metres cúbics de pedra d'escullera i 4.500 metres cúbics de balast, la grava que serveix per assentar els rails al sòl.

Fonts de l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries es disculpaven ahir pels problemes que ha ocasionat el temporal adduint que «la continuïtat de les precipitacions i l'important arrossegament de materials van dificultar les tasques de reparació i van obligar a suspendre -les temporalment. Cal recordar que des de la nit de dimarts, Renfe va oferir ahir de nou un dispositiu extraordinari amb el reforç de trens en circulació un cop restablert el servei.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>El Complex Educatiu reobre dilluns

>Carretera tallada i arbres caiguts

>La pluja arrenca part del lateral del canal a Aldover

>Constantí reclamarà per un tall d'electricitat de prop de setze hores

>La costa repara els efectes de dos dies d'inundacions i nervis

>No existeix una delimitació precisa de les zones inundables

>Milions d'euros perduts al polígon químic

>Cau mitja arcada a Ca la Garsa.

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.