| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | divendres, 29 de novembre de 2024


dijous, 14 de setembre de 2006
>

Penedès. Els carrers de Vilafranca prioritzaran les bicicletes a partir de l'octubre

L'Ajuntament convertirà una trentena de carrers en zones 30, on conviuran cotxes i bicicletes

A. MERCADER L. MARÍN. Vilafranca del Penedès
L'Ajuntament de Vilafranca del Penedès començarà a executar a final d'octubre el pla director de la bicicleta, que té com a objectiu augmentar l'ús d'aquest mitjà de transport i crear una xarxa de carrils bici per tot el nucli urbà. La regidoria de Via Pública convertirà, a partir d'aquesta data, una trentena de carrers del nucli en zones 30, carrers on no estarà permès que els vehicles superin els 30 quilòmetres per hora ja que hi circularan també les bicicletes. El pla director, amb un pressupost d'execució de 2,7 milions d'euros, preveu, a més, la creació de carrils bici específics i la construcció de nous aparcaments per als vehicles de dues rodes.


+ El biceberg, amb capacitat per a 20 bicis, començarà a funcionar a final d'aquest any. Foto: A.M.

Vilafranca haurà d'invertir 2,7 milions d'euros des d'ara i fins al 2016 per aplicar les més d'un centenar de propostes d'execució del pla director de la bicicleta, un dels documents presentats a principi d'any a la comissió de Medi Ambient que recull el pla de mobilitat de la ciutat. El primer pas per començar a aplicar el pla es farà a final del mes que ve. La regidoria de Via Pública convertirà a partir d'aquesta data una trentena de carrers de diversos barris de la ciutat en zones 30, on conviuran en un mateix carril cotxes i bicicletes i «on cap dels dos vehicles tindrà prioritat», segons explica la responsable de la regidoria, Anna Girona. Tot i així, el cert és que la col·locació dels senyals verticals on s'indicarà l'existència d'aquests carrers vol marcar un canvi de tendència en la mobilitat dels ciutadans per dins del nucli urbà. Una dada que recull el pla de mobilitat certifica que ara un 40,5 % dels vilafranquins utilitzen el vehicle privat per desplaçar-se per la ciutat i calculen que el 2014 el parc de vehicles a la ciutat ja se situarà en els 34.000 vehicles.

El govern té la intenció, després d'executar aquesta primera fase, que té un cost de 20.000 euros, de fer-ne una segona abans que s'acabi el mandat que servirà per donar continuïtat a alguns trams i crear itineraris. Una altra de les iniciatives que està previst engegar en els propers mesos és el biceberg, un aparcament subterrani gratuït que s'està construint a la nova estació d'autobusos, que ara està en procés de remodelació. L'execució del pla director de la bicicleta té un termini d'execució de deu anys, tot i que depèn del desenvolupament dels plans parcials de la ciutat.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>Penedès. Vilanova centra la mobilitat en l'ús de la bici

>Penedès. Pàrquing a la Rambla

>Vilafranca donarà més prioritat a les bicicletes

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.