| |||||
|
dissabte, 9 de setembre de 2006 > Penedès. Vilanova comença l'ampliació dels carrils bici per l'eix transversal
L'Ajuntament ha invertit 140.000 euros en la primera fase d'execució del pla municipal de la bicicletaLAURA MARÍN. Vilanova i la Geltrú Vilanova ha posat en marxa l'ampliació de l'actual xarxa de carrils bici, que té una longitud de pràcticament set quilòmetres i que es troba distribuïda per diferents punts de la ciutat, la majoria dels quals encara no estan connectats entre si. L'obra es farà a l'eix transversal que formen les rambles Exposició, Josep Antoni Vidal, Josep Tomàs Ventosa i les avingudes Jaume Balmes i de Víctor Balaguer i suposarà l'execució de la primera fase del pla de la bicicleta, aprovat aquest juliol. El nou carril bici s'ha començat a construir aquesta setmana i és previst que pugui entrar en funcionament en poc més de dos mesos.
Els operaris han començat aquesta setmana a retirar el mobiliari urbà de la rambla transversal per poder començar les obres del carril bici. Els bancs s'han canviat d'orientació per guanyar espai a la vorera per al nou vial i per tal que facin de barrera separadora entre el pas dels ciclistes i dels vianants. I és que el nou carril bici es crearà dins de la mateixa vorera, per la part més propera a la calçada. Segons les previsions de la regidoria de Serveis Viaris, els treballs se centraran aquests dies en la vorera de la banda de mar i, en tres setmanes, es traslladaran a l'altre costat del carrer. En total, l'obra es perllongarà unes 10 setmanes i quan el carril bici estigui totalment acabat, se'n farà la senyalització. Després de recol·locar el mobiliari urbà, es construiran les rampes per a ciclistes a totes les cruïlles de la carretera i unes altres rampes per als vianants. A continuació es començarà a executar una rasa de set centímetres de profunditat on es col·locarà el nou paviment del carril bici. Aquesta obra és la primera part del pla municipal de la bicicleta que es va aprovar al mes de juliol i que preveu connectar a través d'una xarxa de carrils bici els equipaments municipals i tots els barris de la ciutat. Segons ha explicat el regidor de Serveis Viaris, Juan Luis Ruiz, aquesta primera ampliació de la xarxa ciclista té un cost de 140.000 euros. |
Places d'aparcaments - 140, l'any 2000 - 1.006, l'any 2006 - 2.000, l'any 2010, segons marca el pla de la bicicleta. S'hi afegiran 200 places cada any Xarxa de carrils bici - S'ampliarà progressivament al llarg dels pròxims quatre anys i depenent del desenvolupament urbanístic dels nous sector de la ciutat - L'objectiu del pla de la bicicleta és que hi hagi una xarxa bàsica de carrils bici que connectin tots els barris de la ciutat entre si i especialment els equipaments públics i els serveis principals, com és el cas de l'estació de trens - La primera fase és la construcció d'un carril que recorrerà l'eix transversal |
NOTÍCIES RELACIONADES |
>Vilanova afronta l'ampliació dels carrils bici en precampanya electoral |
|