| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dissabte, 9 de novembre de 2024


diumenge, 3 de setembre de 2006
>

Els tallers de reparacions asseguren que els ressalts no danyen els cotxes

Els ciclistes els veuen bé perquè pacifiquen el trànsit

ORIOL MAS. Girona
La Federació Catalana de Tallers de Reparació d'Automòbils (Fecatra) assegura que els ressalts, si es fan a la velocitat adequada, no han de portar cap perjudici als cotxes. En canvi, si es passen més de pressa del que s'indica, el vehicle ho pot acabar notant. Mou-te en Bici defensa la instal·lació d'aquests elements perquè assegura que pacifiquen el trànsit.


+ Un senyal que adverteix de la col·locació d'un ressalt, a Riudellots. Foto: MANEL LLADÓ

«És com una multa, perquè si no compleixes la velocitat i passes els ressalts massa de pressa, a la llarga ho acabes pagant amb reparacions al cotxe.» Armand Higueres, secretari tècnic de Fecatra, explica que no passar els ressalts a la velocitat adequada pot afectar el manteniment dels amortidors, perquè és com un clot que afecta tot l'eix del cotxe, i més a llarg termini i indirectament, també pot danyar els frens i la direcció del vehicle. Higueres veu bé que es col·loquin aquests dispositius reductors de velocitat, sobretot en els llocs amb més presència de vianants, si bé considera que la proliferació que s'ha produït els últims anys «potser és una mica indiscriminada, i això pot generar reaccions contràries». Finalment, assegura que els tallers no han notat un augment de reparacions causades per aquests ressalts.



ELS CICLISTES, D'ACORD


El col·lectiu de promoció del transport en bicicleta Mou-te en Bici està d'acord que s'utilitzin les esquenes d'ase, perquè això obliga els cotxes a reduir la velocitat. Segons el seu portaveu, Jordi Pedralta, «tot el que sigui pacificar el trànsit ens sembla bé», si bé ha explicat que segons quins models es poden acabar convertint en un maldecap per als ciclistes, sobretot aquells metàl·lics o de goma que estan enganxats al terra amb cargols. Fins i tot ha explicat que coneix casos de gent a qui aquests tipus de bonys, que provoquen un fort sotrac, els han fet caure de la bicicleta o els hi ha trencat. Per això demana que es posin els d'asfalt, molt més suaus, i també que s'utilitzin altres mesures per rebaixar la velocitat del trànsit, com ara reduir l'amplada de la calçada de la carretera.

 NOTÍCIES RELACIONADES

>A Europa ja tenen sistemes nous

>Proliferen els ressalts per reduir la velocitat sense cap normativa que els reguli

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.