«És com una multa, perquè si no compleixes la velocitat i passes els ressalts massa de pressa, a la llarga ho acabes pagant amb reparacions al cotxe.» Armand Higueres, secretari tècnic de Fecatra, explica que no passar els ressalts a la velocitat adequada pot afectar el manteniment dels amortidors, perquè és com un clot que afecta tot l'eix del cotxe, i més a llarg termini i indirectament, també pot danyar els frens i la direcció del vehicle. Higueres veu bé que es col·loquin aquests dispositius reductors de velocitat, sobretot en els llocs amb més presència de vianants, si bé considera que la proliferació que s'ha produït els últims anys «potser és una mica indiscriminada, i això pot generar reaccions contràries». Finalment, assegura que els tallers no han notat un augment de reparacions causades per aquests ressalts.
ELS CICLISTES, D'ACORD
El col·lectiu de promoció del transport en bicicleta Mou-te en Bici està d'acord que s'utilitzin les esquenes d'ase, perquè això obliga els cotxes a reduir la velocitat. Segons el seu portaveu, Jordi Pedralta, «tot el que sigui pacificar el trànsit ens sembla bé», si bé ha explicat que segons quins models es poden acabar convertint en un maldecap per als ciclistes, sobretot aquells metàl·lics o de goma que estan enganxats al terra amb cargols. Fins i tot ha explicat que coneix casos de gent a qui aquests tipus de bonys, que provoquen un fort sotrac, els han fet caure de la bicicleta o els hi ha trencat. Per això demana que es posin els d'asfalt, molt més suaus, i també que s'utilitzin altres mesures per rebaixar la velocitat del trànsit, com ara reduir l'amplada de la calçada de la carretera.