Adif, l'empresa adscrita al Ministeri de Foment i responsable de les obres d'arribada del TGV, ha iniciat la segona part de la col·locació del gran viaducte que s'està construint sobre el Llobregat i sobre la carretera C-245 pel pas del tren de gran velocitat en el tram entre Sant Joan Despí i Sant Boi del Llobregat. El viaducte, que té una longitud de 870 metres, ha de permetre el pas de la línia d'alta velocitat sobre el riu i sobre la línia dels Ferrocarrils de la Generalitat. Durant la primera fase es va construir un tauló de 125 metres i es va anar empenyent, amb un sistema de gats hidràulics, sobre els pilons construïts. Durant la segona fase de l'obra, que ara s'inicia, es construirà un segon tauló de 126 metres i s'unirà al primer mitjançant soldadura. Després, es continuarà empenyent la plataforma i, en una tercera etapa, s'acabaran de construir els 85 metres restants i es col·locarà tot el tauló a la seva posició definitiva.
L'estructura, una de les més característiques de les obres del TGV a l'arribada a Barcelona, té un pressupost assignat de 76,4 milions d'euros i està adjudicada a l'empresa Acciona Infraestructuras, S.A.