| |||||
|
divendres, 25 d'agost de 2006 > La unitat accidentada del metro de València havia tingut 55 avaries en tan sols 18 mesos
E. CASTELLANO. València El llibre d'avaries de la unitat de transport articulat (UTA) en què viatjaven les víctimes de l'accident del metro de València, no ha estat trobat a l'interior del tren accidentat, però als tallers de la companyia ferroviària hi consta que aquesta mateixa unitat, numerada amb el 3736, ha tingut en tan sols 18 mesos 55 avaries de diversa magnitud, algunes de les quals relacionades amb el sistema de frenada, la tracció i el sistema elèctric de l'esmentada unitat. Així, segons la llista de l'oficina tècnica, la unitat va entrar per primera vegada a tallers el 12 de gener del 2005 a fi de comprovar-ne la suspensió. Al dia següent el tren també va romandre unes hores al taller després d'haver-se detectat una avaria en la tracció i en el sistema de frenada. Dos mesos després, i una vegada fetes diverses revisions rutinàries, la UTA 3736 va tornar a ser examinada perquè es quedava frenada i no circulava amb normalitat. Però al novembre se li van detectar quatre avaries més relacionades amb el sistema electrònic i un altre cop amb el de frenada. Durant els mesos de desembre, gener i febrer, torna a tenir avaries i el darrer mig any de circulació la fatídica UTA té tres avaries relacionades amb la tracció, que la fan ingressar als tallers de l'empresa per a diverses reparacions però que sempre un cop solucionades formalment tornava a posar-se en circulació en la mateixa Línia 1 del metro de València. El 5 de maig s'observa que falla la palanca que s'acciona per poder aconseguir la màxima velocitat, però s'hi fa un intercanvi de targeta electrònica i els tècnics la donen per reparada. La darrera vegada que el tren va entrar a tallers se li va fer una revisió de 26 hores que va acabar el 27 de juny. |
|