| |||||
|
divendres, 25 d'agost de 2006 > L'informe de Renfe conclou que el conductor del tren de Palència sabia que circulava massa ràpid
EFE. Palència L'informe tècnic sobre la investigació de l'accident ferroviari que va tenir lloc dilluns a Villada (Palència) va determinar que el tren circulava a 125 quilòmetres per hora per la via desviada, quan la velocitat prescrita per a aquesta situació, segons la normativa vigent, és de 30 quilòmetres per hora. L'informe constata que el maquinista del tren va reconèixer l'avís de precaució emès per la senyalització per reduir la velocitat, ja que va pressionar el botó corresponent, segons va quedar registrat en la «caixa negra» de la locomotora. En aquest aparell s'hi va trobar la informació que confirmava que el maquinista havia reconegut el senyal acústic i lluminós que va emetre el sistema de seguretat. Després d'aquest senyal, el maquinista va pressionar el botó per confirmar que n'estava al cas i, tot seguit, hauria d'haver iniciat la frenada. L'informe no ha trobat indicis de deficiències tècniques ni en la infraestructura ni en el ferrocarril. Tampoc no ha trobat indicis d'alcoholèmia o drogoaddicció ni al maquinista ni al responsable del Centre de Control de Lleó. El maquinista que conduïa el tren, veí de Lleó, tenia una «gran experiència» en aquestes funcions i, des de dilluns, es troba «destrossat» anímicament, segons fonts del seu entorn laboral. Dimarts va afirmar a la cadena SER que ningú del centre de control de Lleó no li havia advertit que es trobaria amb un canvi de vies i per això havia mantingut una velocitat superior als 100 quilòmetres per hora. En l'accident hi van morir sis persones i va haver-hi més de trenta ferits. D'aquesta trentena d'afectats, vuit encara es troben ingressats en diversos hospitals de Castella-Lleó, dos d'ells en estat greu i sis en estat lleu, mentre que un novè ferit va ser donat d'alta ahir a la tarda. |
|