| |||||
|
dilluns, 21 d'agost de 2006 > Nadal revela que el quart cinturó serà la prioritat en la comissió d'infraestructures Estat-Generalitat
El nou organisme és fruit de l'entrada en vigor de l'Estatut i es reunirà al setembreJOAN RUEDA EFE. Barcelona El conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal, ha assegurat que la comissió d'infraestructures Estat-Generalitat per a l'aplicació de l'Estatut apostarà pel quart cinturó i el ferrocarril. La comissió es reunirà al setembre i començarà «la recerca de solucions a allò que fins ara es denomina quart cinturó per comunicar el Vallès Oriental, l'Occidental, el Baix Llobregat i el Penedès», amb l'objectiu de crear «una via que afavoreixi la mobilitat entre aquestes comarques».
Aquesta nova comissió s'ha creat com a conseqüència de l'entrada en vigor de l'Estatut i ha de definir on s'han d'invertir els diners que l'Estat ha de destinar a infraestructures a Catalunya. Nadal ha detallat que la comissió estudiarà també, en l'apartat de carreteres, «tots els grans eixos, amb els desdoblaments de l'N-II, l'N-340, l'N-230 i l'eix prepirinenc, hi inclou la zona de Lleida, que va quedar parada fa deu anys; i també la continuació del quart cinturó en la part ja adjudicada Abrera-Terrassa». De fet, a hores d'ara, l'Estat només ha posat a licitació el tram entre Viladecavalls i Terrassa i no és clar què passa amb la resta fins a Granollers, ja que es va arribar a l'acord que seria la Generalitat, la que decidiria què calia fer i ho comunicaria a l'Estat. En aquest sentit, el conseller ha explicat a aquest diari: «En aquest afer hi ha hagut una polèmica interessada perquè tots els que políticament ho havíem d'acordar havíem escrit en el Pacte del Tinell que el tram entre Abrera i Terrassa era imprescindible.» Tot i aquesta interpretació del Pacte del Tinell, compartida pels alcaldes socialistes del Vallès, tant ERC com ICV interpretaven just el contrari, que el Tinell enterrava definitivament el quart cinturó quan parlava de potenciar noves formes de comunicació entre el Vallès Occidental i el Baix Llobregat. |
Infraestructures viàries - Quart cinturó. Continuïtat a partir de Terrassa. - Desdoblament de l'N-II, l'N-340, l'N-230 i l'eix pirinenc Infraestructures ferroviàries - La via orbital - L12 de metro - La potenciació de la línia entre Barcelona, Manresa i Lleida - Ample de via europeu entre Mollet i el Papiol per a mercaderies Altres - Accessos viaris i ferroviaris al port de Barcelona |
NOTÍCIES RELACIONADES |
>El quart cinturó, prioritari en la comissió entre la Generalitat i l'Estat |
|