| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dissabte, 9 de novembre de 2024


dilluns, 21 d'agost de 2006
>

Nadal revela que el quart cinturó serà la prioritat en la comissió d'infraestructures Estat-Generalitat

El nou organisme és fruit de l'entrada en vigor de l'Estatut i es reunirà al setembre

JOAN RUEDA EFE. Barcelona
El conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal, ha assegurat que la comissió d'infraestructures Estat-Generalitat per a l'aplicació de l'Estatut apostarà pel quart cinturó i el ferrocarril. La comissió es reunirà al setembre i començarà «la recerca de solucions a allò que fins ara es denomina quart cinturó per comunicar el Vallès Oriental, l'Occidental, el Baix Llobregat i el Penedès», amb l'objectiu de crear «una via que afavoreixi la mobilitat entre aquestes comarques».


+ Terrenys afectats pel pas del quart cinturó, a Terrassa. / Foto: Ò.E.

Aquesta nova comissió s'ha creat com a conseqüència de l'entrada en vigor de l'Estatut i ha de definir on s'han d'invertir els diners que l'Estat ha de destinar a infraestructures a Catalunya. Nadal ha detallat que la comissió estudiarà també, en l'apartat de carreteres, «tots els grans eixos, amb els desdoblaments de l'N-II, l'N-340, l'N-230 i l'eix prepirinenc, hi inclou la zona de Lleida, que va quedar parada fa deu anys; i també la continuació del quart cinturó en la part ja adjudicada Abrera-Terrassa». De fet, a hores d'ara, l'Estat només ha posat a licitació el tram entre Viladecavalls i Terrassa i no és clar què passa amb la resta fins a Granollers, ja que es va arribar a l'acord que seria la Generalitat, la que decidiria què calia fer i ho comunicaria a l'Estat.

En aquest sentit, el conseller ha explicat a aquest diari: «En aquest afer hi ha hagut una polèmica interessada perquè tots els que políticament ho havíem d'acordar havíem escrit en el Pacte del Tinell que el tram entre Abrera i Terrassa era imprescindible.» Tot i aquesta interpretació del Pacte del Tinell, compartida pels alcaldes socialistes del Vallès, tant ERC com ICV interpretaven just el contrari, que el Tinell enterrava definitivament el quart cinturó quan parlava de potenciar noves formes de comunicació entre el Vallès Occidental i el Baix Llobregat.



CAP AL PENEDÈS
Pel que fa a la continuïtat de la via cap a les comarques de l'Alt Penedès i el Vallès Oriental, Nadal ha explicat que «és indiscutible que en l'àmbit del Penedès i fins a Abrera s'ha de trobar una solució específica per connectar l'N-340 amb el tram del quart cinturó que s'executarà a Abrera». I pel que fa a la ruta cap al nord –el projecte original de l'Estat apostava per fer morir la nova autovia a Sant Celoni, tot i que la Generalitat de CiU ja havia negociat que fos només fins a Granollers per minimitzar-ne l'impacte–, el conseller de Política Territorial ha afirmat que «s'han de trobar alternatives al traçat inicial, alternatives que ja s'han començat a dibuixar» en referència a l'estudi que ha elaborat l'enginyer de la UPC Manuel Herce. Aquest estudi està acabat, però Política Territorial no el vol fer públic per separat ja que l'ha incorporat en el pla de mobilitat de la regió metropolitana, que encara s'està elaborant. En tot cas, Nadal ha avançat que «hi haurà simplificació d'afectacions» i que serà «una infraestructura que, en la forma final que tingui, garantirà els nous corredors nord-sud pensants en termes del segle XXI i no de fa 25 anys».




Infraestructures viàries - Quart cinturó. Continuïtat a partir de Terrassa.
- Desdoblament de l'N-II, l'N-340, l'N-230 i l'eix pirinenc

Infraestructures ferroviàries - La via orbital
- L12 de metro
- La potenciació de la línia entre Barcelona, Manresa i Lleida
- Ample de via europeu entre Mollet i el Papiol per a mercaderies

Altres - Accessos viaris i ferroviaris al port de Barcelona


 NOTÍCIES RELACIONADES

>El quart cinturó, prioritari en la comissió entre la Generalitat i l'Estat

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.