| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | diumenge, 16 de febrer de 2025


dimecres, 16 d'agost de 2006
>

Una avaria per un llamp provoca retards de fins a una hora en 100 trens de Renfe

La descàrrega elèctrica va danyar els procediments que controlen els senyals i els sistemes de seguretat

JOAN RUEDA. Barcelona
Un llamp que va impactar, a tres quarts de 12 del matí d'ahir, en un dels calaixos elèctrics que controlen la xarxa ferroviària a la ciutat de Barcelona, va provocar que, per motius de seguretat, s'hagués d'aturar la circulació de trens a tota la demarcació de Barcelona. L'avaria, que havia deixat sense funcionar tots els sistemes de senyalització i seguretat, va afectar un centenar de trens de Rodalies i mitja i llarga distància de la companyia Renfe, una cinquantena dels quals van patir retards de fins a una hora. Els tècnics de l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif), de qui depenen les infraestructures que usa l'operador Renfe, van solucionar el problema en una hora però l'afectació es va allargar, en menor mesura, durant hores.


+ Platges gairebé buides a Salou i Roses, ahir al migdia. / Foto: EFE

+ Platges gairebé buides a Salou i Roses, ahir al migdia. / Foto: EFE

El llamp que va impactar a la caixa de seguretat de Barcelona va deixar la línia elèctrica sense tensió. Fonts de l'empresa Adif van explicar que els seus tècnics van aconseguir reparar l'avaria, que va obligar a aturar tota la circulació de trens per motius de seguretat en cinquanta minuts, i que després de deu minuts de proves van posar en marxa tots els sistemes. Fonts de l'operadora de la línia, Renfe, hi van afegir que la incidència havia afectat fins a 100 combois de la companyia, tot i que només en una cinquantena els retards «havien estat importants». En alguns casos, però, aquest retard va ser just de l'hora que van tardar a reparar l'avaria els tècnics d'Adif ja que la sortida programada havia coincidit amb l'impacte del llamp. La major part dels combois afectats eren del servei de Rodalies –també és el servei que en té més en marxa a l'àrea de Barcelona– però també van patir retards els trens de línies de mitjana i llarga distància com ara els que uneixen la capital catalana amb Tarragona o Girona i Figueres.

Aquesta, però, no va ser l'única incidència que va patir el servei de Renfe a causa de la tempesta. Cap a dos quarts de 12 del matí una acumulació d'aigua va provocar problemes de tensió a la línia, que també va fer fallar la senyalització i el control del trànsit ferroviari entre la Granada i Vilafranca del Penedès. Fonts d'Adif van explicar que aquesta avaria s'havia resolt en només 15 minuts.



NOU BANDERES VERMELLES
L'episodi de pluges que ha afectat aquests dies Catalunya, i que es mantindrà almenys fins aquest matí, va deixar, a més, imatges prou estranyes pel final del llarg pont de la Mare de Déu d'Agost, amb les platges catalanes buides. Tot i que la temperatura de l'aigua del mar encara ronda els 25 graus –ja n'ha baixat cinc des del punt fort de l'onada de calor del juliol–, el vent que afectava l'estat de la mar va obligar la Creu Roja a hissar fins a 9 banderes vermelles i 49 de grogues. La baixada de temperatures va fer la resta i la majoria dels habituals de la platja en aquest període estival van optar per no acostar-s'hi.

Molts dels turistes que disfruten de les seves vacances al Principat aquests dies van optar per redissenyar les seves vacances, i indrets com ara el Museu Dalí de Figueres i el monestir de Montserrat van guanyar adeptes. A banda, altres, sobretot estrangers i en vista de les previsions meteorològiques, van optar per reduir un dia les vacances i van començar a conduir dilluns per evitar els possibles col·lapses d'ahir, jornada de l'anomenat canvi de torn.

Les pluges van ser prou importants en diferents poblacions catalanes com ara Santa Coloma de Farners, a la Selva, amb 63 litres per metre quadrat; Queralbs, al Ripollès, amb 52,2, Sallent, al Bages, amb 50; Castellnou del Bages, també a aquesta comarca de la Catalunya Central, amb 48; Muntanyola, i Molló, al Ripollès, amb 46,2. Curiosament, en altres indrets de Catalunya, com ara les Terres de l'Ebre i el Pla de Lleida –greument afectat per la sequera– la pluja gairebé no hi va aparèixer. La situació sembla que millorarà de mica en mica però el Servei Meteorològic de Catalunya manté l'alerta per aquest matí, sobretot pel nord-oest del país.





Santa Coloma de Farners - 63 litres per m²

Queralbs - 52,2 litres per m²

Sallent - 50 litres per metre²

Castellnou de Bages - 48 litres per m²

Molló - 46,2 litres per m²

Muntanyola - 45,8 litres per m²

Pardines - 44,4 litres per m²

Bagà - 42 litres per m²

Benissanet - 37,4 litres per m²

Pinós - 36,2 litres per m²

Cassà de la Selva - 32,6 litres per m²

El Pont de Suert - 30,8 litres per m²

Anglès - 30,4 litres per m²

Gandesa - 27,2 litres per m²

Girona - 24,4 litres per m²

Vallirana - 21,4 litres per m²

Os de Balaguer - 21,4 litres per m²

Manresa - 20,6 litres per m²

Das - 20,6 litres per m²

Begur - 19,6 litres per m²

Amposta - 18,6 litres per m²

Begues - 18,5 litres per m²

La Bisbal d'Empordà - 17,8 litres per m²

Estat de les platges - 9 banderes vermelles
- 49 banderes grogues

* Dades fins a les vuit del vespre.




 NOTÍCIES RELACIONADES

>Cau un fort xàfec a primera hora de la nit

>Les tempestes buiden les platges.

>Un llamp obliga a aturar fins a una hora un centenar de trens a l'àrea de Barcelona

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.