Tot i que tots els sindicats van tancar files per refredar els ànims després de la caòtica setmana viscuda a l'aeroport, les seves reaccions sobre un document de mínims han anat arribant amb comptagotes. El sindicat més crític ha estat la CGT, que a través del seu portaveu, Marco Aurelio Arenas, ja ha assenyalat que el document va ser l'únic sindicat que no el va signar només és «una declaració d'intencions» i que estaran «pendents» que Iberia no sancioni cap empleat per no trencar «la pau social». El president de CISA, Miguel Ángel Sánchez, aclareix que no hi ha acord, només «un compromís per escrit», tot i que ahir, en assemblea, van acordar no organitzar cap mobilització. Amb tot, faltava el posicionament dels sindicats majoritaris, UGT i CCOO amb 19 dels 25 delegats, però ahir els ugetistes van parlar a través de la primera espasa a Catalunya, Josep Maria Álvarez.
Després de reunir-se amb els delegats de la seva organització, Álvarez va qualificar l'ocupació de pistes d'«irracional». Amb tot, considera que va ser conseqüència «d'anys d'incertesa a Iberia». Álvarez afirma que, abans del caos, UGT ja va plantejar la necessitat de lluitar pel servei de terra de les filials, tot i que ni la companyia ni l'Estat «no ens van donar resposta». Si ara la creació d'una unió temporal d'empreses (UTE) no prospera, Álvarez assenyala que «ens sentirem traïts». El portaveu de CCOO a Catalunya, Manel Garcia Biel, va dir ahir que es reserven la seva resposta a la solució que proposi Aena. La ministra de Foment, Magdalena Álvarez, de fet, compareix avui al Congrés, tot i que els sindicats confien poc que aclareixi si aquesta UTE és possible.