| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | divendres, 22 de novembre de 2024


diumenge, 6 d'agost de 2006
>

La demanda asimètrica de la C4



EMILI AGULLÓ. Manresa

+ El passatge abandona un comboi que acaba d'arribar a l'estació de Manresa. Foto: E.A.

El tram septentrional de la línia C4 de Rodalies Renfe no és el més utilitzat de la xarxa barcelonina però, en hora punta, trobar-hi un seient lliure entre Barcelona i Cerdanyola del Vallès és una missió gairebé impossible. La línia enllaça alguns dels municipis més poblats del Vallès Occidental, i permet enllaçar amb l'C7 i anar a la UAB.

El temps de viatge entre la plaça Catalunya de Barcelona i Terrassa és de 40 minuts, amb una freqüència de quatre combois cada hora. Fins a Manresa el viatge dura una hora i quart, mentre que la freqüència de pas és de dos trens cada hora. Els dies laborables, el servei des de Manresa a Barcelona es reforça en la franja horària de les set del matí, però la Maria, una usuària habitual veïna de la capital del Bages i estudiant a Barcelona, es queixa que l'últim comboi de tornada passa per plaça Catalunya a les 22.16 h, i si «es vol tornar més tard en transport públic no hi ha manera». La freqüència dels trens baixa a partir de les 21 h i de vegades un comboi en composició simple –de només tres cotxes– fa el trajecte fins a Manresa. Aleshores «és complicat seure, almenys fins que passes Cerdanyola o Sabadell».

El servei per als habitants de les poblacions de Viladecavalls, Vacarisses, Castellbell i el Vilar i Monistrol de Montserrat es redueix a només un tren cada hora, ja que els altres no fan parades entre Terrassa i Sant Vicenç de Castellet, una població que ha experimentat un creixement demogràfic notable en els darrers anys. Tot i així, el fet que tota la línia sigui de via doble permetria incrementar el nombre de trens en el cas que la demanda creixi. En els casos de Sabadell –amb tres estacions i una altra en projecte– i Terrassa –on aviat han de començar les obres de la segona estació– la línia acabarà esdevenint una mena de metro, fins i tot per a trajectes urbans.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>Suor i aglomeracions en andanes i vagons

>Rodalies perd el tren

>Renfe recupera la C10, l'enllaç amb el Prat

>La línia de la costa, la saturació inqüestionable

>«Aboquen diners a cabassos pel TGV i Rodalies la deixen morir»

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.