El tram septentrional de la línia C4 de Rodalies Renfe no és el més utilitzat de la xarxa barcelonina però, en hora punta, trobar-hi un seient lliure entre Barcelona i Cerdanyola del Vallès és una missió gairebé impossible. La línia enllaça alguns dels municipis més poblats del Vallès Occidental, i permet enllaçar amb l'C7 i anar a la UAB.
El temps de viatge entre la plaça Catalunya de Barcelona i Terrassa és de 40 minuts, amb una freqüència de quatre combois cada hora. Fins a Manresa el viatge dura una hora i quart, mentre que la freqüència de pas és de dos trens cada hora. Els dies laborables, el servei des de Manresa a Barcelona es reforça en la franja horària de les set del matí, però la Maria, una usuària habitual veïna de la capital del Bages i estudiant a Barcelona, es queixa que l'últim comboi de tornada passa per plaça Catalunya a les 22.16 h, i si «es vol tornar més tard en transport públic no hi ha manera». La freqüència dels trens baixa a partir de les 21 h i de vegades un comboi en composició simple de només tres cotxes fa el trajecte fins a Manresa. Aleshores «és complicat seure, almenys fins que passes Cerdanyola o Sabadell».
El servei per als habitants de les poblacions de Viladecavalls, Vacarisses, Castellbell i el Vilar i Monistrol de Montserrat es redueix a només un tren cada hora, ja que els altres no fan parades entre Terrassa i Sant Vicenç de Castellet, una població que ha experimentat un creixement demogràfic notable en els darrers anys. Tot i així, el fet que tota la línia sigui de via doble permetria incrementar el nombre de trens en el cas que la demanda creixi. En els casos de Sabadell amb tres estacions i una altra en projecte i Terrassa on aviat han de començar les obres de la segona estació la línia acabarà esdevenint una mena de metro, fins i tot per a trajectes urbans.