diumenge, 6 d'agost de 2006 > «Aboquen diners a cabassos pel TGV i Rodalies la deixen morir»
A. MERCADER.
Vilafranca del Penedès
+ Imatge d'arxiu d'un comboi entre el Prat i Bellvitge, a les deu del matí./ Foto: A.M.
|
Els trams sud de les línies C2 i C4, les que connecten Sant Vicenç de Calders amb Barcelona, són des de fa temps un bon exercici per als qui necessiten sensacions fortes. Malgrat que la línia C2 és una de les més rendibles de Rodalies, els trens continuen plens a vessar, sobretot a hores de màxima afluència, perquè no s'amplien els combois, les estacions cada vegada estan més brutes per manca de manteniment i quasi mai es veu personal de seguretat. Per això, és normal que els músics des de fa molt de temps facin l'agost al tren, sovintegin els pidolaires i hi hagi hagut més d'un furt. Ho expliquen els usuaris més descontents de Renfe i membres de la plataforma del transport públic que aquests dies es queixen d'un altre problema: a l'estació de passeig de Gràcia i Catalunya no hi ha aire condicionat. I si aquests són els grans problemes de la més rendible, la que no ho és tant, a la C4 hi ha els mateixos problemes però magnificats. Hi ha menys freqüència de pas, les combinacions per fer transbordaments estan calculats amb un rellotge que sempre va tard, hi ha estacions on només es pot comprar bitllets amb la màquina expenedora, els pàrquings estan plens perquè les barreres no es controlen mai i alguns serveis com ara l'intercanviador de Martorell no funcionen. I per acabar-ho d'adobar el tren que va a la universitat no circula els caps de setmana. Josep Maria Romeu, membre d'una plataforma d'usuaris descontents, resumeix en una frase la teoria del milió: «Aboquen diners a cabassos per al TGV i Rodalies la deixen morir.» Pujar al tren i mirar per la finestra és el més divertit. Els operaris treballen frenètics per acabar el tram del TGV. Dins del tren tot va més a poc a poc.
|