| |||||
|
dijous, 3 d'agost de 2006 > Destinen un milió d'euros al control de l'estat dels edificis al traçat dels FGC a Terrassa
El govern ha subhastat el prolongament del metro vallesàEMILI AGULLÓ. Terrassa L'empresa pública GISA ha subhastat una campanya d'anàlisi estructural dels edificis que hi ha al llarg del nou traçat subterrani dels Ferrocarrils a Terrassa amb 1,1 milions. Els estudis serviran de referència durant les obres, que començaran a la tardor i acabaran el 2010. GISA també ha subhastat la resta del perllongament per 231,7 milions.
El projecte definitiu del perllongament, que s'ha subhastat per 231,7 milions d'euros, es va refer després de l'esfondrament de les obres del metro al Carmel, però tot i així ha rebut una cinquantena llarga d'al·legacions que s'han tingut en compte en la redacció definitiva. A més a més, GISA ha anunciat la subhasta d'una campanya específica d'inspecció de les estructures de tots els edificis, locals comercials i aparcaments subterranis que hi ha al llarg del traçat. Les anàlisis estructurals, pressupostades en 1,1 milions d'euros, aniran a càrrec d'una empresa externa al Departament de Política Territorial i Obres Públiques (PTOP). La documentació que s'elabori es prendrà com a referència durant les obres, i posteriorment tindrà valor davant qualsevol incidència que aparegui durant la vida útil dels immobles. A banda de diverses reunions amb veïns i entitats per presentar-los el projecte i l'obertura de dos punts d'informació al públic, el PTOP, l'Ajuntament de Terrassa i diverses associacions locals han constituït una comissió de seguiment de l'evolució de l'obra, que ha aixecat un cert neguit entre els habitants i els comerciants del centre de la ciutat. L'excavació del doble túnel es farà amb una tuneladora de 6,75 metres de diàmetre que perforarà en dues ocasions el subsòl del traçat, des de la futura estació de Can Roca a la zona nord de la ciutat fins a la cua de maniobres de l'actual Terrassa-Rambla, El nou projecte, però, evita el pas sota la catedral del Sant Esperit i alguns dels edificis més vells del nucli antic de Terrassa. La construcció de dues de les tres noves estacions UPC-Vallparadís i Can Roca va començar el 2003. Fins ara, però, no s'havia subhastat la construcció de l'intercanviador subterrani de l'estació del Nord, que permetrà l'enllaç amb la línia R4 de Renfe. El projecte ha dissenyat un únic vestíbul a dos nivells, de manera que el túnel dels FGC passarà sota les vies de Renfe a 25 metres de profunditat. |
|