La Societat Estatal d'Infraestructures del Transport Terrestre (SEITT), que depèn del Ministeri de Foment, ha licitat les obres del primer tram de l'autovia orbital de Barcelona, de 4,8 quilòmetres de llargada entre Viladecavalls i Terrassa. El pressupost supera els 62,7 milions d'euros i el termini de construcció serà de 24 mesos.
El traçat parteix de l'autopista C-16, a Viladecavalls, i circumval·larà el municipi de Terrassa fins a la riera de les Arenes. El projecte preveu una via de dos carrils per sentit ampliables a tres. De fet, però, en un 70% del tram el tercer carril es construiria d'inici pel fort pendent d'un 5%.
«VOLUNTATS POLÍTIQUES»
La Campanya contra el Quart Cinturó ha titllat l'anunci de «covard i escandalós» pel fet d'haver-se publicat el 31 de juliol, «tres mesos després del vistiplau del consell de la SEITT al plec de clàusules i just abans de vacances, per impedir les mobilitzacions». Toni Altaió, portaveu de la Campanya, creu que «el PSC ha tapat així la boca a CiU, que els acusava de tenir el país aturat, i a ERC i ICV, com a demostració de poder».