La intenció de la Generalitat és que el projecte de l'anella viària eviti al màxim l'obertura de més traçats i també minimitzar l'impacte ambiental i paisatgístic al Delta. L'itinerari distingeix entre cinc trams, amb amplades d'entre 8 i 9 metres, que també inclouen la construcció d'una anella paral·lela de carrils per a ciclistes. Així, l'anella ciclista tindrà una amplada de dos metres, i estarà pavimentada amb material granular. La previsió és fer-la sobre els camins de servei de la xarxa de canals de reg, sobre camins agrícoles i sobre pistes de nova creació, amb l'objectiu de promoure'n l'ús turístic. La millora de les carreteres existents i el condicionament de l'anella ciclista té un pressupost conjunt de 37,2 milions.
Pel que fa a la nova carretera que connectarà Camarles amb el nucli de l'Ampolla, l'autopista AP-7 i la carretera N-340, la Generalitat calcula que costarà 3,4 milions d'euros. El vial es convertirà en l'accés principal a l'hemidelta esquerre, amb una longitud de 4,4 quilòmetres que aprofitarà uns 800 metres de l'actual TV-3401.