El Departament de Política Territorial i Obres Públiques va remarcar ahir que l'objectiu del projecte és potenciar l'estructura viària del delta de l'Ebre, per millorar la mobilitat dels habitants i impulsar la promoció turística. En aquest sentit, la construcció de l'anella viària és una de les prioritats que establien el pla director del Delta i el pla territorial de les Terres de l'Ebre. La previsió de la Generalitat és que el període d'informació pública i els tràmits mediambientals necessaris es resolguin durant l'any que ve, per iniciar després la redacció dels projectes constructius. De fet, l'anella viària també inclourà el nou pont entre Sant Jaume d'Enveja i Deltebre, un projecte que tancarà l'anella i que també ha iniciat ja els tràmits d'informació pública.
L'anella unirà les poblacions de l'Aldea, Camarles, Deltebre, Sant Jaume d'Enveja, Poblenou del Delta, Sant Carles de la Ràpita i Amposta, i tindrà més de 50 quilòmetres, si tenim en compte la nova carretera que unirà Camarles amb l'Ampolla, l'autopista AP-7 i la carretera N-340. Amb tot, la Generalitat ha previst la millora de les carreteres ja existents, així com el traçat d'alguns camins del Delta.