| |||||
|
dilluns, 26 de juny de 2006 > Un permís «tipical spanish»
Una entitat posa un recurs contra aquest reglament perquè incompleix una directiva europeaMIQUEL ÀNGEL LUQUE. El carnet per punts ha generat oposició, tot i que se n'ha fet poc ressò. Els partits polítics van arribar a un acord quasi total sobre la seva implantació. A més, les associacions de conductors i de familiars de víctimes d'accidents han valorat positivament el nou permís. Fins ara, només hi hagut dues veus discordants. Una d'aquestes és la dels conductors professionals, que han demanat tenir una llicència per quan treballen i una altra per quan no desenvolupen la seva activitat professional. L'altra és l'entitat Automobilistes Europeus Associats (AEA) que ha interposat un recurs al Tribunal Suprem contra la mesura.
Automobilistes Europeus Associats sosté que els conductors no podran recórrer la pèrdua de punts. El director de l'assessoria jurídica de l'entitat, Santiago Córdova, va assegurar que el reglament que desenvolupa la llei no considera el carnet per punts com una sanció sinó com un requisit per mantenir la vigència de la llicència. D'aquesta manera, el nou sistema té el mateix rang que l'edat, la residència, el reconeixement mèdic o les proves, que són requisits per obtenir el carnet i mantenir-lo. «No es podrà recórrer, això és indiscutible», va subratllar. Aquest buit tècnic està més fonamentat si es té en compte que els onze països europeus França, Itàlia, Grècia, la República Txeca, Polònia, Letònia, Dinamarca, Irlanda, el Regne Unit i Luxemburg consideren el permís per punts com un càstig. «Tècnicament és un nyap, és un permís tipical spanish'», va defensar el representant d'AEA. Això fa que cap conductor europeu pugui perdre punts per una infracció a les carreteres de l'Estat perquè no constarà en el registre de llicències de l'Estat. Això és «un greuge» comparatiu dels automobilistes de l'Estat respecte als d'Europa. A més, una directiva europea acordada per tots els països concretava els requisits que s'havien de tenir per mantenir el carnet de conduir. Cap d'aquests requisits era el sistema de pèrdua del carnet mitjançant punts. Per això, Córdova va assenyalar que el permís per punts «vulnera» aquesta normativa europea. Basant-se en aquests arguments, l'associació va presentar el mes de març un recurs contra el reglament que desenvolupa el carnet per punts, que ja ha estat admès a tràmit. La Federació Nacional de Transports de la UGT de Catalunya ha insistit que cal diferenciar entre la conducció d'un professional quan està treballant de quan circula amb el seu cotxe privat. Segons el secretari general de la federació, Joan Moreno, l'eina del treballador de la carretera és el carnet. «Si el perd, el poden acomiadar», va recordar Moreno. A més, va subratllar que els transportistes sovint tenen un temps d'entrega de les mercaderies molt just, imposat pels empresaris. Per això, va lamentar que l'excés de més del 50% en el temps de la conducció o la disminució en més del 50% en el temps de descans suposi la pèrdua de sis punts. Les autoritats de Trànsit no entenen les demandes dels professionals, ja que interpreten que el que volen és «infringir més». El director de Trànsit, Rafael Olmos, va qualificar-ho de «barbaritat». Davant la falta de resultat d'aquestes peticions, s'estan promocionant les assegurances per als transportistes. En una modalitat de pòlissa, l'empresa rep una indemnització de l'asseguradora en cas que el treballador perdi el carnet. Mentrestant, pot destinar-lo a fer un altre tipus de feina administrativa. En una altra modalitat, el transportista és qui rep els diners de l'assegurança, però ha d'estar un temps d'excedència fins que recuperi la llicència. |
NOTÍCIES RELACIONADES |
>Els conductors professionals temen perdre la feina >Interposen un recurs contra el reglament del carnet per punts perquè incompleix una directiva europea |
|