| |||||
|
dilluns, 26 de juny de 2006 > Els conductors professionals temen perdre la feina
Els conductors professionals seran els més perjudicats per l'entrada en vigor del carnet per punts. No només perdran la possibilitat de circular amb un vehicle si els retiren els 12 punts, sinó que es poden quedar sense feina. Per aquest motiu, durant la tramitació del reglament al Congrés dels Diputats, les diverses organitzacions de transportistes van interposar al·legacions en què demanaven que se'ls reconegués que s'ha de diferenciar entre l'àmbit laboral i el privat. L'únic que van obtenir els professionals va ser la reducció del temps d'espera per poder recuperar el permís. La primera vegada que perdin els 12 crèdits, els treballadors de l'àmbit del transport hauran deixar passar tres mesos abans de recuperar-lo, la meitat de temps que la resta d'automobilistes. A més, podran fer la recuperació parcial cada any. Prop de 60.000 treballadors de la conducció estaran afectats per la mesura a Catalunya. La Federació Nacional de Transports de la UGT de Catalunya ha insistit que cal diferenciar entre la conducció d'un professional quan està treballant de quan circula amb el seu cotxe privat. Segons el secretari general de la federació, Joan Moreno, l'eina del treballador de la carretera és el carnet. «Si el perd, el poden acomiadar», va recordar Moreno. A més, va subratllar que els transportistes sovint tenen un temps d'entrega de les mercaderies molt just, imposat pels empresaris. Per això, va lamentar que l'excés de més del 50% en el temps de la conducció o la disminució en més del 50% en el temps de descans suposi la pèrdua de sis punts. Segons la UGT, hauria de ser l'administració qui controlés els empresaris perquè la pressió contra els camioners no fos tan elevada. En el cas de transportistes autònoms, que suposen un 70% del total, la situació és més greu. El portaveu de la Coordinadora d'Organitzacions de Transportistes (COT), Evaristo Magaña, va recordar que els professionals són els que passen més hores a la carretera i, per tant, els que tenen més possibilitats de «cometre errors». Magaña va remarcar que els autònoms si es queden sense el carnet, hauran d'aturar el camió, però el continuaran pagant. Els taxistes es troben en una situació semblant. El president del Sindicat del Taxi de Catalunya (STAC), Miquel Tomàs, va assenyalar que van fer al·legacions al projecte, que no van ser recollides. Aquest sector demanava poder començar amb un saldo de 18 punts. La proposta, però, va ser rebutjada. Tomàs va advertir que el carnet per punts «afectarà la relació entre els clients i els professionals», ja que si un usuari demana al taxista que corri més aquest no l'obeirà. Un altre sector que es veurà penalitzat per la nova mesura serà el dels repartidors. A partir d'ara, cada vegada que aparquin en un carril bus perdran punts. Les autoritats de Trànsit no entenen les demandes dels professionals, ja que interpreten que el que volen és «infringir més». El director de Trànsit, Rafael Olmos, va qualificar-ho de «barbaritat». |
NOTÍCIES RELACIONADES |
>Un permís «tipical spanish» |
|