dimecres, 21 de juny de 2006 > «No news, good news»
Lexigència gramatical, lèxica i de comprensió oral del curs de segon de batxillerat danglès fa que alumnes i professors de secundària anhelin tres condicions en lexamen de selectivitat danglès: simetria, equilibri i possibilitats de desplegar els coneixements adquirits. En virtut daquests tres criteris, podríem dir que lexamen de selectivitat daquest any mereix una nota alta. Els apartats de comprensió oral i escrita han respectat la simetria amb els nivells dexigència de segon de batxillerat. Només un però. A parer meu, les dues opcions proposades en lapartat de redacció no eren equiparables quant a dificultat: la majoria dalumnes pot haver-se decantat per la primera opció (una exposició sobre llengua i cultura catalanes), ja que la segona opció (recrear una entrevista amb un comissari europeu per a la protecció de les llengües minoritàries) requeria un coneixement de vocabulari més especialitzat. Montse Juncà és professora de lIES Santa Eugènia.
|