dimarts, 20 de juny de 2006 > LAldea, estació central o baixador
GUSTAU MORENO.
LAldea Des de la seua posada en funcionament gairebé per sorpresa, la nova estació de lAldea va tenir la vocació de convertir-se en lestació de referència de les Terres de lEbre. Però lagost de 1997, només un any després de la posada en funcionament del corredor del Mediterrani, lexregidor tortosí Josep Bayerri (PSC) va liderar una recollida de signatures per reclamar a la Generalitat, al govern de lEstat i a Renfe laturada de més trens al territori. Bayerri reclamava laturada de lEuromed a lAldea i que el tren Madrid-Castelló perllongués el seu recorregut fins a Tortosa, amb la qual cosa hi hauria almenys una connexió diària entre Tortosa i Castelló, València i Madrid. Durant el mandat de Vicent Beguer (CiU), Bayerri també havia participat en les negociacions amb Renfe, i havia proposat traslladar lestació a la pedania de Campredó, perquè Tortosa no es veiés perjudicada per la posada en funcionament del corredor del Mediterrani. «Però poc després de perdre els trens, també ens van desmantellar la línia entre Tortosa i Freginals, tot i que polítics com Pere Macias i Enrique Barón shavien compromès que la línia interior continuaria en servei», va recordar el periodista Josep Baubí. Paral·lelament, lestació de lAldea continuava sense tenir tots els serveis i els accessos, per acabar. Tots els partits van coincidir que, com a mínim, els trens Euromed havien daturar-se a lAldea. Fins i tot lactual president de la Generalitat, Pasqual Maragall, ha arribat a fer diferents visites a lAldea, amb lobjectiu de reclamar i prometre laturada dels trens Euromed a lestació central de les Terres de lEbre.
|