Lestació de Tortosa va créixer un 10,66% durant el 2005, va superar els 422.000 usuaris i va ser on més es va incrementar el nombre de passatgers a la demarcació de Tarragona. Unes dades que demostren que Tortosa és lestació ferroviària de referència a les Terres de lEbre, i que continua creixent tot i haver perdut els trens de llarg recorregut. Però avui el que més preocupa lAjuntament és desbloquejar el conveni amb Renfe, que permetrà desafectar els terrenys, promoure la urbanització dun sector molt interessant de la ciutat i convertir lantic pont del ferrocarril en una passarel·la per a vianants.
Lestratègia actual és expropiar els terrenys de Renfe, però negociar el preu de loperació amb lAdministrador dInfraestructures Ferroviàries (Adif). De moment, lesborrany del conveni ja estableix que Renfe assumirà el cost de ladaptació de lestació de Tortosa, però que lAjuntament pagarà uns 3 milions deuros quan haja revenut els terrenys o haja realitzat la futura promoció immobiliària. A més, també falta per definir el preu final duns terrenys que estan encastats en una de les millors zones de la ciutat.
Daltra banda, el tinent dalcalde de Tortosa i expert en planificació territorial, Josep Maria Franquet, va mostrar-se ahir partidari de pressionar Renfe perquè els trens Euromed saturin a lAldea. «No hi ha cap justificació perquè lestació de lAldea no tinga cap parada de lEuromed i, si no ens fan cas per les bones, hauríem daplicar altres tipus de mesures per aconseguir-ho», va remarcar.