| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | diumenge, 24 de novembre de 2024


dimarts, 20 de juny de 2006
>

L’Euromed supera els 10 milions d’usuaris

Tarragona ja registra gairebé 100.000 viatgers anuals, deu anys després de l’obertura del corredor del Mediterrani

GUSTAU MORENO. Tarragona
Enguany es compleixen deu anys de la posada en funcionament del corredor del Mediterrani, però avui fa exactament nou anys que va fer-se el primer viatge oficial del tren Euromed. L’acte d’inauguració va estar presidit pel ministre de Foment de l’època, Rafael Arias-Salgado, després de la polèmica provocada perquè la Generalitat va negar-se a donar llum verd institucional a les obres inacabades del corredor ferroviari. Una infraestructura que va servir per incorporar l’arc mediterrani a l’alta velocitat, però que va deixar l’estació de Tortosa sense trens de llarg recorregut. En els primers nou anys, l’Euromed ha transportat més de 10 milions de viatgers, i s’ha consolidat com el servei ferroviari més utilitzat pels usuaris de l’oferta de Renfe al corredor del Mediterrani.


+ Un tren Euromed sortint de l’estació de Tarragona, en una imatge d’arxiu. Foto: ANDREU PUIG

En realitat, el primer viatge de l’Euromed entre Barcelona i Tarragona va fer-se el 6 de juny del 1997. La prova va ser un passeig de gairebé una hora, amb què Renfe va voler mostrar les prestacions del nou tren de llarg recorregut que havia d’unir Barcelona i Tarragona en 49 minuts, i Barcelona i València en poc menys de tres hores. El tren ja aprofitava el corredor del Mediterrani, una infraestructura que en aquell moment encara estava inacabada, tot i que l’Estat hi havia invertit uns 840 milions d’euros. En la inauguració oficial, dues setmanes més tard, el ministre Arias-Salgado va afirmar que les obres inacabades eren «pecata minuta», però la veritat és que durant uns mesos van fer que el trajecte acumulés retards importants, ja que l’Euromed no podia assolir la velocitat punta, de 220 quilòmetres per hora. Sobretot, les obres inacabades afectaven el tram comprès entre Tarragona i Castelló, i alguns alcaldes de les Terres de l’Ebre també havien denunciat que faltaven mesures de seguretat a la via.

La companyia Renfe esperava que l’Euromed assolís el milió de viatgers durant el primer any, i la realitat és que només nou anys després ja s’han superat els 10 milions d’usuaris. L’Euromed ja és el tren preferit pels clients de Renfe que utilitzen el corredor del Mediterrani, i el 60% dels desplaçaments es concentren en el trajecte Barcelona-València, que dura dues hores i 55 minuts. L’oferta comercial de l’Euromed està integrada per dotze trens diaris, que globalment han recorregut gairebé 15.520 quilòmetres en uns 30.500 viatges. Durant tot l’any passat, uns 2,5 milions de viatgers van utilitzar els serveis d’alta velocitat i llarg recorregut que uneixen Catalunya amb el País Valencià a través del corredor del Mediterrani. L’Euromed va ser el servei més utilitat, amb 1,3 milions de viatgers, dels quals 386.119 van viatjar en la classe preferent, i 930.601, en la classe turista. En el cas de l’estació de Tarragona, Renfe va comptabilitzar 97.805 usuaris durant el 2005, una quantitat que representa un increment del 4,95% respecte a l’any anterior. El trajecte més utilitzat pels viatgers tarragonins va ser el recorregut Tarragona-València, que amb l’Euromed es fa en dues hores i cinc minuts.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>Un tren que els treballadors han rebatejat com «Pijomed»

>El dia que Tortosa va perdre els trens

>El nombre d’usuaris de l’Euromed supera el milió en els deu anys del corredor

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.