«És una notícia excel·lent per a lAldea, perquè la construcció duna variant de la carretera N-340 és una reivindicació que ja dura més duna generació», va valorar ahir lalcalde de lAldea, Dani Andreu (ERC). Lalcalde va afirmar que la variant servirà per resoldre un problema «molt lamentable», ja que el pas de lN-340 per dins del nucli urbà és un punt negre per a lAldea, que en realitat també afecta les comunicacions i la logística de les poblacions de la part esquerra del Delta. En aquesta línia, Andreu va destacar la gestió de lanterior delegat de la Generalitat, Lluís Salvadó, que a través del consens viari va aconseguir «deslligar» la construcció de la variant de lAldea del debat sobre el traçat de la futura autovia de linterior, que és un projecte a mitjà termini. «Per contra, la variant de lAldea era una obra que no podia esperar més», va afegir-hi.
Andreu va concretar que si el Ministeri de Foment és capaç de complir el calendari previst les obres de la variant de lAldea podrien començar durant el primer trimestre del 2007. Foment preveu construir fins a onze estructures en diferents punts de la variant, que tindrà set metres damplada i es dibuixarà entre els punts quilomètrics 1.083 i 1.090 de lactual N-340. «Quan la variant ja estigui acabada, la nostra intenció és poder convertir la carretera actual en una gran avinguda comercial, més agradable per a la gent i que trenqui aquesta imatge de poblat de loest americà que ha tingut lAldea», va afirmar lalcalde.