«Aquest hauria de ser el futur de laparcament de bicicletes en superfície», explica un representant de lassociació Amics de la Bici, Albert Garcia, referint-se a lestacionament instal·lat a la cruïlla de la rambla de Catalunya i el carrer Rosselló. És el clàssic aparcament en u invertida però situat sobre una plataforma i ocupant la calçada, i no la vorera. Només nhi ha un a Barcelona daquestes característiques, i lassociació Amics de la Bici defensa que sen facin més: «Si en col·loquessin un daquests en cada cruïlla de lEixample...», diu Garcia tot deixant en suspens la idea. Segons ell, aquest model no només «respecta el vianant perquè no ocupa el seu espai a les voreres» sinó que també resulta més segur per al trànsit rodat de qualsevol vehicle, perquè afavoreix la visibilitat a les cantonades, atès que les bicicletes no tapen tant la visió com ho fan els cotxes i les furgonetes.
En aquest sentit, lassociació Amics de la Bici és molt crítica amb segons quines ubicacions que escull lAjuntament per instal·lar les barres per aparcar bicis. «Sovint els posen a la vorera i això obliga els ciclistes a entrar-hi, i després hi ha les queixes dels vianants». Garcia hi afegeix amb contundència: «Nosaltres volem les bicis fora de la vorera.»
En aquest cas, la ubicació és perfecta també perquè està vinculada a una estació de Ferrocarrils de la Generalitat i del metro.
La promoció de la combinació de lús de la bici amb el transport públic només la fomenta, en aquest cas, lempresa de Ferrocarrils de la Generalitat, que ja té instal·lades dins de les estacions mig miler de places per estacionar-les. De moment, 23 estacions de la línia del Vallès ja tenen aquestes instal·lacions i al mes de juny les incorporaran en set més. Pel que fa a la línia del Baix Llobregat, 32 estacions tenen aparcament de bicicletes a dins, i també nobriran en set més al juny.