| |||||
|
dimarts, 30 de maig de 2006 > La Costa Daurada triomfa a Madrid
El Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona promou loferta gastronòmicaLURDES MORESO.
El Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona va elegir lhotel Puerta de América de Madrid per promocionar els atractius turístics de la Costa Daurada entre operadors, agències de viatge i premsa especialitzada amb lobjectiu que el percentatge de visitants que rep la Costa Daurada, i també les Terres de lEbre, provinents de la comunitat autònoma de Madrid sincrementen a curt termini. En total van ser prop de 300 persones en representació doperadors com ara Halcón Viajes, El Corte Inglés, Marsans i Viajes Iberia, i revistes especialitzades com són Geo, Deviajes, Turismo Rural, Lo Mejor de las Autonomías, Traveller i Rutas del Mundo les que van participar en els dos actes que es van organitzar, duna banda un dinar per promoure el turisme gastronòmic i una festa a la nit amenitzada pel discjòquei i excantant del grup Los Sencillos, Miqui Puig. Lequip del Patronat de Turisme, encapçalat pel president executiu, Albert Vallvé, i el seu gerent, Octavi Bono, va explicar les novetats turístiques de la Costa Daurada a uns interlocutors que shi van mostrar molt interessats. I és que el Patronat de Turisme de la Diputació va cuidar tots els detalls de lacció promocional, per la qual va comptar amb la col·laboració dels patronats de turisme de Salou, Cambrils, Vila-seca i Reus. Així, fins a lhotel Puerta de América shi s van traslladar els cuiners Xavi Ferraté i Alba Roig, del restaurant Bresca de Cambrils; Ion Garcia, de lhotel Palas de Vila-seca; i Maribel Guardiola i Jordi Garcia, del restaurant Arena de Salou. Albert Poy, de la confiteria Poy de Reus, va oferir les pos tres. Els experts en cuina van seduir el públic amb un menú de peix: raviolis de tonyina amb amanida de tallarines de sèpia, coca de rap amb suquet mariner i fesols del ganxet i llagostins amb fruita de la passió van ser alguns dels plats amb què els comensals van gaudir, i que sens dubte els van empènyer a venir a provar-los a la mateixa Costa Daurada. Com és evident la bona cuina va acompanyada dun bon vi i, en aquest sentit, els responsables del Patronat de Turisme de la Diputació es van emportar una mostra dels vins i caves que es conreen a les vinyes de Tarragona. Per al primer plat, un cava rosat de la cooperativa vinícola de Sarral, per continuar amb vins blancs de la denominació dorigen (DO) del Priorat i de la DO Montsant. Finalment, per acompanyar les postres de xocolata i menjar blanc, una mistela de la DO Terra Alta. No només es va vendre la gastronomia del Camp de Tarragona i les Terres de lEbre, sinó que es va recordar als operadors turístics els atractius daquesta zona: les llargues platges de sorra daurada, les rutes modernistes, el parc temàtic Port Aventura i els vestigis romans de Tarragona. «A la Costa Daurada disposem de 92 quilòmetres de litoral i una gastronomia per a grans i petits paladars», va manifestar el president executiu del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona. La resposta dels operadors turístics i les agències de viatges de Madrid va desbordar la previsió del Patronat de Turisme de la Diputació, ja que amb la quantitat dactes que es fan a Madrid un dijous al vespre poc podia imaginar que la seua convocatòria aplegaria més de 200 persones a làtic del Puerta de América, on la festa es va allargar fins a quarts de tres de la matinada. Al final, tant els operadors turístics com els responsables dels patronats de turisme van compartir la pista de ball, fins i tot una regidora embarassada que lendemà va haver desmorzar força per recarregar les piles. |
|