| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | divendres, 22 de novembre de 2024


dimarts, 23 de maig de 2006
>

Maresme. ICV no vol els laterals a l’autopista de Mataró perquè «no hi ha un problema real de mobilitat»

Els ecosocialistes consideren que fer més carrils és una agressió al territori

ADELA GENÍS. Mataró
ICV de Mataró no vol que es construeixin els laterals a l’autopista C-32. Considera que és una agressió al territori i que l’autopista no està col·lapsada per haver-la d’ampliar. Els ecosocialistes discrepen en la proposta de la Generalitat, que també té el vistiplau de l’Estat. ICV proposa que es faci un nou accés a Vallveric i una variant que vagi des del barri de Vista Alegre a Cirera, que aniria coberta. Els ecosocialistes van avançar les prioritats que tenen en matèria de mobilitat a la comarca.


+ El portaveu d’ICV a Mataró, Graupera, amb Boada i Buenaventura. Foto: EL PUNT

«La solució als problemes de mobilitat a Mataró no és tenir més carrils laterals a l’autopista», assegurava ahir el portaveu d’ICV, Jaume Graupera. La proposta que té la Generalitat per a la ciutat –que ja està a exposició pública– preveu que la variant de Mataró passarà a tenir dos carrils més en cada sentit. El projecte està valorat en 61 milions d’euros i s’ha de fer a llarg termini, però ICV ja ha anunciat que hi presentarà al·legacions.

Els ecosocialistes neguen que aquesta obra, que té el suport del PSC, obri una crisi en el tripartit de la ciutat, on governen en coalició el PSC, ICV i ERC. «Aquest punt no ha d’afectar les relacions amb els socialistes», diu Graupera. El portaveu va qualificar el projecte de «faraònic». Entre les propostes d’ICV hi ha fer un nus de comunicació a la plaça França, a la Via Europa, per evitar els embussos que es produeixen, sobretot, els dissabtes a la tarda per arribar al centre comercial Mataró Parc.

La mobilitat torna a estar en el punt de mira i ICV ha preparat una jornada de treball íntegrament dedicada al tema. El portaveu parlamentari d’ICV-EA, Joan Boada, va avançar alguna de les al·legacions que els ecosocialistes presentaran al pla que ha fet el Departament de Política Territorial en referència al Maresme. Consideren que la prioritat és reforçar el transport públic. Boada va explicar que «cal un tren de rodalia més ràpid i amb més freqüència de pas». ICV reclama que les actuacions a llarg termini, com ara la connexió ferroviària entre Granollers i Mataró, es facin en el període 2006-2010 i no més tard, com planteja el document inicial.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>Maresme. Ni peatges ni N-II

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.