«La solució als problemes de mobilitat a Mataró no és tenir més carrils laterals a lautopista», assegurava ahir el portaveu dICV, Jaume Graupera. La proposta que té la Generalitat per a la ciutat que ja està a exposició pública preveu que la variant de Mataró passarà a tenir dos carrils més en cada sentit. El projecte està valorat en 61 milions deuros i sha de fer a llarg termini, però ICV ja ha anunciat que hi presentarà al·legacions.
Els ecosocialistes neguen que aquesta obra, que té el suport del PSC, obri una crisi en el tripartit de la ciutat, on governen en coalició el PSC, ICV i ERC. «Aquest punt no ha dafectar les relacions amb els socialistes», diu Graupera. El portaveu va qualificar el projecte de «faraònic». Entre les propostes dICV hi ha fer un nus de comunicació a la plaça França, a la Via Europa, per evitar els embussos que es produeixen, sobretot, els dissabtes a la tarda per arribar al centre comercial Mataró Parc.
La mobilitat torna a estar en el punt de mira i ICV ha preparat una jornada de treball íntegrament dedicada al tema. El portaveu parlamentari dICV-EA, Joan Boada, va avançar alguna de les al·legacions que els ecosocialistes presentaran al pla que ha fet el Departament de Política Territorial en referència al Maresme. Consideren que la prioritat és reforçar el transport públic. Boada va explicar que «cal un tren de rodalia més ràpid i amb més freqüència de pas». ICV reclama que les actuacions a llarg termini, com ara la connexió ferroviària entre Granollers i Mataró, es facin en el període 2006-2010 i no més tard, com planteja el document inicial.