| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dissabte, 23 de novembre de 2024


divendres, 19 de maig de 2006
>

Punt i a part. Provaran les zones 30 a Sant Andreu, el 22@ i el carrer Borrell






+ A dalt, el carrer Llacuna. A sota, el carrer Gran de Sant Andreu. Foto: MARTA MARTÍNEZ

Els tècnics de l’àrea de Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona ja han posat fil a l’agulla per complir el compromís de l’alcalde, Joan Clos, de portar al debat del Pacte per la Mobilitat de l’any que ve les primeres proves de zones 30, on no es podrà circular a més de 30 km/h. «Estem creant el producte, la marca», expliquen els encarregats de configurar aquest nou format de pacificació. Els tècnics ja estan analitzant les possibilitats d’aquest nou concepte sobre tres àrees concretes de la ciutat. Una és el carrer Gran de Sant Andreu, «la més senzilla», expliquen fonts tècniques. Ja és un nucli antic de la ciutat. És un carrer estret. L’estructura afavoreix molt la reducció de la velocitat de pas dels vehicles. Només cal posar la senyalització, que encara no s’ha decidit com serà.

Més complicat tècnicament és el segon terreny on implantaran les primeres àrees de 30 km/h, situat al cor del 22@. Es farà en el sector que engloben els carrers Llacuna, Bilbao, Pallars i el cementiri de Poblenou, i segons els tècnics municipals, el projecte està «força madur». Això no obstant, la trama d’eixample d’aquest sector, amb calçades amples, no fa fàcil la reducció de la velocitat dels vehicles a un màxim de 30 quilòmetres per hora.

El mateix passa amb el carrer Borrell, que per als tècnics municipals és «més agosarat» encara. Trama d’Eixample i ben consolidada. Això no obstant, volen provar en el tram que va des de l’Escola Industrial fins a l’avinguda Roma aquesta fórmula de velocitat limitada.



CIRCULAR AMB MENTALITAT DE VEÍ
La idea de fons d’aquesta nova fórmula de pacificació consisteix a crear la consciència en els conductors que per determinats carrers han de circular com a veïns. Diu l’enginyer Ole Thorson que això passa en l’anomenada xarxa local, en els carrers pels quals es passa per accedir al pàrquing o arribar a casa, i per tant a unes velocitats reduïdes. Thorson diu que aquesta xarxa local representa un 79% dels carrers de la ciutat. Per tant, la gran majoria dels carrers. Thorson, que assegura que les zones 30 es poden materialitzar de moltes maneres, proposa també la configuració d’itineraris pels carrers locals que no permetin agafar grans velocitats. Eliminar, per tant, els trajectes totalment rectes fent tombar a les cantonades és una de les maneres d’obligar els cotxes a anar més a poc a poc.


 NOTÍCIES RELACIONADES

>Punt i a part. Pau en els desplaçaments

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.