ERC sestà plantejant utilitzar el títol de la cançó de Raimon Diguem no com a lema de la campanya que farà demanant el vot en contra de lEstatut i que es tancarà en un acte a la ciutat de Girona el 16 de juny. Josep-Lluís Carod-Rovira i Joan Puigcercós seran els protagonistes dels espots televisius que volen començar a gravar a partir de dilluns, en els quals apareixeran també ciutadans anònims, per evidenciar les diferències entre lEstatut aprovat al Parlament i el resultant de les Corts. Esquerra vol centrar la seva campanya a favor del no en el referèndum del dia 18 de juny en una «campanya pedagògica per explicar en positiu loportunitat perduda en no haver aprovat el text del 30 de setembre». Esquerra, com la majoria de partits, vol fer una campanya de proximitat analitzant lEstatut al detall.
En general, la campanya del referèndum de lEstatut dautonomia de Catalunya del 2006 tindrà pocs actes multitudinaris. Els partits, conscients que serà una campanya mediàtica, que el gran combat serà en els mitjans de comunicació, preparen petits actes de contacte, de cos a cos, de carrer, porta a porta i trobades personals amb col·lectius. Un cop aprovat el text ahir al Senat, els partits ja posen la directa per acabar de decidir les estratègies de campanya. Entre avui i dilluns estan previstes reunions per posar fil a lagulla. A ERC mateix, segons informa lagència Europa Press, sestan plantejant utilitzar el Diguem no de Raimon. Aquest lema és un dels cinc que estudia el comitè de campanya dEsquerra. Aquest eslògan se sumarà al missatge «en positiu» que ja estan fent servir els portaveus de la formació independentista per defensar el seu vot en el text que se sotmetrà al referèndum del poble de Catalunya el 18 de juny.