| |||||
|
dijous, 27 d'abril de 2006 > CiU demana que es retiri el projecte de leix transversal ferroviari
Els convergents demanen al govern un pacte nacional en matèria dinfraestructuresPAULA MERCADÉ. Barcelona «Leix transversal ferroviari no veurà mai la llum.» Així de taxatiu va ser el portaveu de CiU al Parlament, Felip Puig, amb un dels projectes més singulars del pla dinfraestructures i transports presentat pel govern. Largument que dóna la federació nacionalista és que aquesta proposta sha fet sense diàleg previ amb el territori, és a molt llarg termini i hipoteca altres projectes més immediats. Crítiques a part, CiU proposta una alternativa a leix: millorar i prolongar la xarxa actual, cosa que seria realitzable a més curt termini i amb menys costos. A banda, demanen al govern un pacte nacional en matèria dinfraestructures.
Girona- Figueres (Renfe) Condicionament Manresa-Súria i Manresa-Sallent Noves inversions TGV mediterrani TGV corredor del Vallès TGV línia principal aeroport L12 des de Castelldefels fins a Sarrià Desdoblament interior Barcelona-Mataró Tramvia Camp de Tarragona Desdoblament de la línia Arenys de Mar-Blanes Rodalies pla de Lleida Tren orbital Tramvia Andorra- la Seu Tramvia Girona-Salt Rodalies Girona-Salt Un dels projectes amb més importància dins del pla dinfraestructures i transports (PITC) presentat pel govern és leix transversal ferroviari. Aquesta proposta preveu construir una línia ferroviària que enllaçaria les poblacions de Lleida, Cervera, Igualada, Manresa, Vic, Olot i Figueres. Però el PITC en general i la idea de leix ferroviari en concret no han agradat a loposició. El responsable de Política Territorial dels con vergents, Josep Rull, va dir del pla dinfraestruc tures «que ho posa tot sobre la taula sense prio ritzar». Per la seva part, el portaveu de CiU al Parlament, Felip Puig, va qualificar leix «dirrealitzable per motius tècnics, financers, mediambientals i de demanda». Lalternativa de la federació és millorar i prolongar la xarxa actual. Per exemple, proposa desdoblar lactual línia que uneix Manresa amb Lleida que, segons Puig, cobreix un 70% del territori de leix ferroviari. També preveuen connectar Manresa amb Granollers a través de la línia orbital. I Granollers amb França. La proposta, segons Puig, «reduiria la càrrega financera a més de la meitat» i la majoria de projectes es podrien executar a mitjà termini. La federació nacionalista va recordar al govern que el tema de les infraestructures ha de ser tractat no des dun caràcter finalista, sinó instrumental, tenint en compte que és un servei als ciutadans. Per això van proposar un «pacte nacional» en aquesta matèria. Puig va defensar aquesta idea ja que «no pot ser que cada govern desprogrami el que ha planificat lanterior». Tot i aquesta declaració dintencions, Puig va advertir que si CiU «torna a governar leix ferroviari deixarà de ser una prioritat». |
NOTÍCIES RELACIONADES |
>Alguaire sense estació |
|