| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dilluns, 25 de novembre de 2024


dijous, 27 d'abril de 2006
>

CiU demana que es retiri el projecte de l’eix transversal ferroviari

Els convergents demanen al govern un pacte nacional en matèria d’infraestructures

PAULA MERCADÉ. Barcelona
«L’eix transversal ferroviari no veurà mai la llum.» Així de taxatiu va ser el portaveu de CiU al Parlament, Felip Puig, amb un dels projectes més singulars del pla d’infraestructures i transports presentat pel govern. L’argument que dóna la federació nacionalista és que aquesta proposta s’ha fet sense diàleg previ amb el territori, és a molt llarg termini i hipoteca altres projectes més immediats. Crítiques a part, CiU proposta una alternativa a l’eix: millorar i prolongar la xarxa actual, cosa que seria realitzable a més curt termini i amb menys costos. A banda, demanen al govern un pacte nacional en matèria d’infraestructures.


+ CiU aposta per millorar la xarxa de Rodalies en el pla d’infraestructures. Foto: Gabriel Massan
Millores a curt termini Línia Lleida-Balaguer (FGC) Línia Lleida-la Pobla (FGC) Línia Puigcerdà-Vic (Renfe) Metro comarcal FGC Anoia Metro comarcal FGC Bages Línia Sils-

Girona-

Figueres (Renfe)

Condicionament Manresa-Súria i Manresa-Sallent Noves inversions TGV mediterrani TGV corredor del Vallès TGV línia principal aeroport L12 des de Castelldefels fins a Sarrià Desdoblament interior Barcelona-Mataró Tramvia Camp de Tarragona Desdoblament de la línia Arenys de Mar-Blanes Rodalies pla de Lleida Tren orbital Tramvia Andorra-

la Seu

Tramvia Girona-Salt Rodalies Girona-Salt

Un dels projectes amb més importància dins del pla d’infraestructures i transports (PITC) presentat pel govern és l’eix transversal ferroviari. Aquesta proposta preveu construir una línia ferroviària que enllaçaria les poblacions de Lleida, Cervera, Igualada, Manresa, Vic, Olot i Figueres. Però el PITC en general i la idea de l’eix ferroviari en concret no han agradat a l’oposició. El responsable de Política Territorial dels con vergents, Josep Rull, va dir del pla d’infraestruc tures «que ho posa tot sobre la taula sense prio ritzar».

Per la seva part, el portaveu de CiU al Parlament, Felip Puig, va qualificar l’eix «d’irrealitzable per motius tècnics, financers, mediambientals i de demanda». L’alternativa de la federació és millorar i prolongar la xarxa actual. Per exemple, proposa desdoblar l’actual línia que uneix Manresa amb Lleida que, segons Puig, cobreix un 70% del territori de l’eix ferroviari. També preveuen connectar Manresa amb Granollers a través de la línia orbital. I Granollers amb França. La proposta, segons Puig, «reduiria la càrrega financera a més de la meitat» i la majoria de projectes es podrien executar a mitjà termini.

La federació nacionalista va recordar al govern que el tema de les infraestructures ha de ser tractat no des d’un caràcter finalista, sinó instrumental, tenint en compte que és un servei als ciutadans. Per això van proposar un «pacte nacional» en aquesta matèria. Puig va defensar aquesta idea ja que «no pot ser que cada govern desprogrami el que ha planificat l’anterior». Tot i aquesta declaració d’intencions, Puig va advertir que si CiU «torna a governar l’eix ferroviari deixarà de ser una prioritat».



 NOTÍCIES RELACIONADES

>Alguaire sense estació

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.