Sant Feliu de Llobregat també ha presentat aquesta setmana el seu pla director de la bicicleta, que preveu habilitar 11,5 quilòmetres de carrils dús exclusiu per a bicicletes repartits per tot el municipi. La intenció del consistori és que lús de la bicicleta quedi garantit en bona part de la ciutat, segons explica el regidor de Medi Ambient, Carles Soriano, i per això lAjuntament aplicarà diferents mesures per pacificar el trànsit i millorar així la seguretat dels ciclistes. Hi haurà diferents fórmules. Els carrers especialment segurs seran aquells amb carril segregat per a bicicletes, aquells dús exclusiu per a vianants i ciclistes hi ha en aquests moments 4,5 quilòmetres de carrers tancats al trànsit de vehicles de motor i aquells amb voreres amples amb un carril per a bicicletes.
Daltra banda, es reduirà la velocitat a determinats carrers a 30 quilòmetres per hora, i hi haurà carrils senyalitzats per a les bicicletes. En conjunt, entre els carrils exclusius i les vies on els ciclistes podran circular amb seguretat, a la ciutat hi haurà 22 quilòmetres per a les bicicletes.
Aquest pla sexecutarà en tres fases. El setembre vinent es començaran a aplicar les primeres mesures per pacificar el trànsit. En una segona fase es millorarà la connexió dels itineraris i es proposarà un circuit a la zona agrícola des del carrer Pla. La tercera fase sexecutarà quan la via de Renfe, que parteix en dos el municipi, sigui subterrània i estigui urbanitzada la superfície. Això serà cap a lany 2010.