| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dilluns, 30 de desembre de 2024


dilluns, 27 de març de 2006
>

Prioritat per a vianants i ciclistes / L’Hospitalet tindrà 47 quilòmetres de carril bici a partir de l’any 2012

El pla que s’aprovarà dimecres vinent també proposa la creació de 95 aparcaments en superfície

ROSA M. BRAVO. L’Hospitalet de Llobregat
La ciutat de l’Hospitalet tindrà 47 quilòmetres de carril bici l’any 2012, cosa que suposarà un salt important en la xarxa d’ús exclusiu per a ciclistes, que ara consta només de dos quilòmetres. La Comissió de la Bicicleta, que agrupa entitats i membres de l’Ajuntament i que forma part del Consell Municipal de la Sostenibilitat, ha acordat un document en què es proposa la creació d’aquesta xarxa i 95 aparcaments en superfície. També es recomana la reserva de places per a bicicletes als pàrquings subterranis. El pla, que s’aprovarà en el pròxim ple municipal, dimecres vinent, es farà en tres fases.


L’Hospitalet té dos quilòmetres de carril bici, a les rambles Marina i Just Oliveres. En el pla director de la bicicleta s’estableix la creació de 45 quilòmetres més en tres fases. Entre el 2004 i el 2007 s’habilitaran 10,3 quilòmetres, a mesura que es vagin acabant les obres que les administracions tenen en marxa. El primer carril previst, per al juliol, es farà a l’avinguda Masnou, entre la plaça Eivissa i l’avinguda de Ponent. El segon es farà a la Gran Via, entre el parc de l’Alhambra i l’avinguda Amèrica, al desembre. El tercer carril serà en una passarel·la sobre les vies del ferrocarril, per al maig del 2007. El quart, a l’avinguda Vilanova entre la Gran Via i el carrer de Narcís Monturiol, s’habilitarà el maig del 2007 un cop estigui coberta la via de Renfe. Els dos restants de la primera fase seran el comprès entre l’avinguda d’Isabel la Catòlica i la carretera d’Esplugues i el de la Ronda Verda, a la carretera d’Esplugues, un carril que connectarà amb l’itinerari de 60 quilòmetres que transcorre per l’àrea metropolitana.

La segona fase i la tercera no estan tan definides, però en l’estudi es preveu la creació de 15 quilòmetres més i a partir del 2012, 19,6 quilòmetres, amb els quals es completaria una xarxa de 47 quilòmetres que cobriran les vies més importants de la ciutat: la travessia Industrial, el carrer d’Amadeu Torner, les avingudes de la Mare de Déu de Montserrat, del Carrilet, de Josep Tarradellas, de l’Electricitat, del Torrent Gornal i de la Fabregada. També es faran carrils bici als carrers Motors, Pedrosa A i Famades.

En el pla director s’assenyala, d’altra banda, que per potenciar l’ús de la bicicleta no n’hi ha prou amb crear vies exclusives sinó que s’ha de lluitar contra el robatori dels vehicles. «Moltes persones no poden o no volen ser víctimes del robatori de la seva bicicleta i per això no la fan servir», s’assenyala en el document. «En molts casos no n’hi ha prou col·locant un suport físic per lligar-hi les bicicletes; la facilitat amb què es roben fa necessari considerar la implantació d’aparcaments protegits». En el pla director es proposa la reserva de places per a bicicletes als nous pàrquings públics de rotació que es construeixin a la ciutat. Actualment, els aparcaments del carrer Església, la plaça Francesc Macià i el mercat de Collblanc ja ofereixen 32 places, que es poden ampliar a 48.

El president del Consell de Sostenibilitat i regidor delegat de Mobilitat i Sensibilització Ambiental, l’ecosocialista Lluís Esteve, explica que els carrils s’aniran habilitant tot aprofitant millores urbanes, com el cobriment de la via de Renfe, el condicionament de la Gran Via i la reurbanització de carrers. Per això «és molt complicat parlar d’un pressupost global, ja que el cost dels carrils bici estarà incorporat en el d’aquestes obres».

Esteve diu que l’objectiu del pla director és «introduir un canvi en la modalitat del transport de la ciutat i aconseguir que es prengui la bicicleta com un mitjà de transport quotidià, no només emprat per a l’oci».



 NOTÍCIES RELACIONADES

>El pla director de la bicicleta entronca amb el pla director de la mobilitat sostenible, que té com a fita aconseguir qu...

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.