L’alcalde de Gandesa va recordar que el balneari de la Fontcalda ja havia funcionat fa anys a través de l’arrendament, però que després d’un període de crisi va ser necessària la creació d’un patronat, ja que l’explotació de les seues instal·lacions havia entrat en una clara decadència. «Ara ens hem plantejat tornar a externalitzar la gestió de la Fontcalda, perquè algunes instal·lacions municipals no s’ajusten a les últimes normatives», va explicar Miquel Aubà. En aquest sentit, l’alcalde va detallar que el concessionari haurà d’adaptar tots els equipaments a la legalitat, així com aportar un cànon anual que servirà per realitzar millores a les instal·lacions. Unes inversions que seran vigilades i acordades en el si del patronat, que actuarà com una comissió de seguiment de la gestió. De fet, Aubà va remarcar que l’actual patronat de la Fontcalda no desapareixerà, sinó que podria ser ampliat amb la participació del rector de la parròquia i d’un representant de cada grup polític de l’Ajuntament.
Aubà va precisar que el patronat no està legalment constituït, però que es mantindrà com a òrgan de seguiment. «En algun moment va arribar a constituir-se una societat limitada per aspirar a diferents subvencions, però la realitat és que el patronat està en una situació jurídica una mica estranya», va reconèixer. Amb tot, Aubà va defensar la seua continuïtat, ja que serà la manera d’intervenir, des de l’àmbit públic i des del voluntariat, per la correcta gestió de les instal·lacions i també en les millores que es facin a la Fontcalda.
L’alcalde va afegir que el concessionari haurà de donar-se d’alta a la Seguretat Social i procurar que els treballadors del bar i del restaurant tinguin el carnet de manipulador d’aliments. «Volem passar del voluntariat a un grau més alt de professionalització, i també deixar clara una qüestió tan important com la responsabilitat civil en cas d’accident», va explicar Aubà. En aquest sentit, l’alcalde va recordar que les instal·lacions de la Fontcalda també tenen un sistema de set habitacions amb cuina pròpia, així com 14 cambres més i una sèrie de sales comunes, que són aptes per organitzar diferents activitats. A l’exterior també hi ha una important àrea de lleure i una zona de pícnic.