La federació dICV a les Terres de lEbre va presentar ahir les propostes que introduirà dins el debat del pla integral dinfraestructures de transport de Catalunya i que comporten crear una xarxa ferroviària de rodalies que connecte les quatre capitals de comarca. «És una manera daconseguir una major cohesió territorial i alhora donar serveis als ciutadans», va manifestar el president dICV a lEbre, Jaume Forcadell. Així ICV proposa aprofitar «les sinergies» que es crearan amb el desdoblament de leix de lEbre per construir un nou ramal ferroviari que aniria des de Tortosa fins a Móra la Nova, on connectaria amb la línia de Reus-Móra-Casp. Paral·lelament des de Móra la Nova es construiria un nou ramal fins a Gandesa amb la possibilitat de connectar el nou polígon industrial de Camposines. El tercer ramal ferroviari que proposen els ecosocialistes aniria des de lAldea, passant per Amposta fins a la Ràpita i el port de la Cimentera a Alcanar, ja que el mateix pla dinfraestructures recomana que els ports comercials estiguen connectats a la xarxa ferroviària. Finalment hi hauria un quart ramal, ja inclòs dins el pla territorial de les Terres de lEbre, des de lAldea fins a Deltebre. A més ICV vol també que sallargue fins a Vinaròs la línia Barcelona-Tortosa perquè paren més trens a lestació dUlldecona i que una llançadora connecte lAldea amb la futura línia de lAVE.
Pensat en lhoritzó del 2026, el debat sobre el pla dinfraestructures centrat a lEbre siniciarà el 30 de març a lInstitut per al Desenvolupament de les Comarques de lEbre (Idece), on ICV farà les seues propostes. Els ecosocialistes estan esperançats en el fet que amb la reforma de lEstatut el govern català tinga més competències ferroviàries.