dimarts, 14 de març de 2006 > TV3 explica la vida quotidiana en el franquisme a «Pecats capitals»
"Narra la repressió dels anys de postguerra a través dhistòries personals"
G. BUSQUETS.
"" TV3, seguint la mateixa línia dHistòries de Catalunya, estrena aquesta nit una sèrie documental que explica la vida quotidiana durant els primers anys del franquisme (del 1939 al 1959) a través dels set pecats capitals: luxúria, avarícia, supèrbia, gola, peresa, ira i enveja. Cada capítol se centrarà en un pecat capital i explicarà tres històries reals a través del testimoni de gent corrent. Les declaracions en primera persona es combinen amb imatges darxiu i recreacions de moments concrets.
+ Matilde Montcusí, vedet del Paral·lel, és una de les protagonistes del primer capítol. Foto: tv3
|
Pecats capitals (TV3, 22.45h) és una producció del departament de Documentals i Nous Formats dels mateixos autors dHistòries de Catalunya: Antoni Tortajada i Joan Gallifa. Segons lhistoriador Borja de Riquer, que ha assessorat els creadors de la sèrie, el títol «és una llicència que ens hem pres per remarcar que aquells anys van estar marcats profundament per les intransigències i per una obsessió pel pecat». El director de TVC, Francesc Escribano, va definir la sèrie com «una bona manera de fer televisiva i entenedora la història per als teleespectadors i, alhora, garantir un nivell de rigor molt elevat». Segons els responsables de Pecats capitals, la sèrie ha deixat de banda els personatges públics i els grans esdeveniments polítics «per centrar-se en la història en minúscules». Joan Gallifa va destacar la importància de la recerca per «poder trobar històries, que és el que dóna emotivitat a la sèrie». El presentador de la sèrie, Antoni Tortajada, no viatjarà al lloc dels fets com a Històries de Catalunya, sinó que obrirà el programa des del plató introduint el capítol amb imatges darxiu. La seva veu acompanya lespectador durant tota la narració. Lobjectiu de cada capítol, més que retratar de manera fidel lèpoca, és evocar els records i els sentiments dels seus protagonistes.
|