| |||||
|
divendres, 24 de febrer de 2006 > Benvolguda sisena hora
DOLORS FALGÀS I 26 MESTRES MÉS DE LA ZONA ESCOLAR RURAL TRAMUNTANA. CAMALLERA (ALT EMPORDÀ)..
Nosaltres la mainada en sabem poc, de tu, has aparegut sense avisar-nos i ens estem preguntant si de debò véns a millorar la qualitat de la nostra educació. Abans dinstal·lar-te entre nosaltres, caldria que ens contestessis aquestes preguntes: Si et quedes a lescola, Podrem treballar en grups més petits per manipular, dialogar, acordar, treure conclusions, aprendre dels nostres errors, experimentar... més i millor que ara? Ens assegures tenir més hores la psicopedagoga de lEAP perquè pugui atendrens i orientar-nos millor i de manera continuada? Tindrem així dos mestres a laula durant més hores perquè es pugui respectar el nostre ritme daprenentatge i atendre més bé aquests nous amics que arriben al llarg del curs, i també els que tenen necessitats educatives especials? Ajudaràs que tots els nens i nenes, independentment del nivell socioeconòmic en què ens trobem, puguem aconseguir el futur que volem? Dara endavant tindrem el mestre que ens falta per poder fer sortides al nostre entorn més proper, carrer, barri, plaça, museu, bosc, camp... i daquesta manera aprendre de la nostra pròpia realitat? Si els nostres tutors estan menys hores amb nosaltres, quants mestres tindrem? Com podrem atendre tanta diversitat de docents? Qui farà el nostre seguiment i com es passaran la informació si costarà de coincidir tots plegats? És que estant més temps a classe estarem més motivats, il·lusionats i concentrats? Podrem veure les mestres de la nostra escola reunint-se com ho fan ara: coordinant, parlant, preparant, lligant activitats internivells, formant-se, debatent i decidint... cada matí o tarda i els cinc dies de la setmana? Vindràs acompanyada de més espai a laula, al pati i a lescola en general? Ens portaràs un ampli ventall dextraescolars perquè escollim segons les nostres possibilitats i afeccions i sense que els nostres pares hagin de pagar? Podrem estar més estona amb la nostra família, amics... o potser ens muntaràs uns casals ben «guais» en els nostres pobles i barris? Benvolguda sisena hora, tho hem de dir ben clar: no sembla que hagis vingut des de la filosofia de la Nova Reforma Educativa ni que busquis arreglar el fracàs escolar... No veiem, no sabem quin és de veritat el teu objectiu. Ara mateix trobem a faltar la veu dels nostres moviments de renovació pedagògica, sempre capdavanters i defensors de la nostra integritat... per què no ens donen suport?, nosaltres no tenim sindicats! Benvolguda sisena hora, ens hauries de contestar al més aviat possible perquè no entenem la teva visita i ja ho veus, estem realment preocupats! Per si et serveix dalguna cosa, fins i tot ens atrevim a dir que si tan necessària ets, molts mestres amb les condicions que hem esmentat, no els faria res daprendre amb nosaltres una hora més! |
|