divendres, 3 de febrer de 2006 > Els veïns protesten perquè l'estació «subterrània» de Sant Andreu Comtal sobresortirà uns 6 metres
Les entitats presenten al·legacions al tram del TGV entre la Sagrera i la Trinitat
DAVID MARÍN.
Barcelona L'associació de veïns de Sant Andreu de Palomar va aprofitar l'audiència de districte d'ahir per fer una petita concentració de protesta i difondre les al·legacions que han presentat al pla ferroviari del TGV Sant Andreu-Sagrera. El Ministeri de Foment ha posat a exposició pública el tram entre la Sagrera i el nus de la Trinitat. Als veïns no els ha agradat la solució per a l'estació de Rodalies de Sant Andreu Comtal: serà subterrània, però en algun punt sobresortirà uns sis metres.
+ Alguns veïns es van concentrar davant la seu del districte, ahir al vespre. Foto: GABRIEL MASSANA
|
Segons l'associació de veïns, aquest mur que en l'escaire més alt tindrà sis metres serà en realitat una pantalla que continuarà separant en aquell tram el que avui separen les vies del tren. L'entitat subratlla el fet que l'estació tindrà uns 250 metres d'andana -amb capacitat per a dos combois sencers per andana-, de manera que aquesta serà la longitud d'una estació que ells voldrien molt més permeable als vianants.
«Diuen que ha de ser així per problemes tècnics, però si hi ha voluntat i inversió sempre s'acaben solucionant aquests aspectes tècnics», sosté el representant de l'associació de veïns de Sant Andreu en assumptes urbanístics, Genís Pasqual. Aquesta associació també veu problemàtica l'aparició de murs de formigó per sobre del nivell del carrer a l'alçada del carrer Onze de Setembre.
L'entitat, que ahir va presentar-se a l'audiència pública del districte a llegir les al·legacions i va organitzar una petita concentració a l'entrada de la seu del districte, considera «inacceptable» que no es facin subterrànies les vies de manera que la tapa que les cobrirà quedi a nivell del carrer en tot el recorregut, sinó que es creïn murs de formigó per sobre del nivell del carrer. Igualment, l'entitat demana en les seves al·legacions que totes les zones cobertes siguin transitables a peu de manera planera, sense murs ni esglaons que dificultin l'accés dels vianants als equipaments i la zona verda que hi haurà sobre la tapa que cobrirà les vies.
Els cotxes, tapats
L'altra al·legació important presentada per aquesta entitat al pla ferroviari que canviarà per sempre l'actual fesomia de Sant Andreu i la Sagrera es concentra en els cotxes. L'associació de veïns de Sant Andreu reclama que els vials de circulació ràpida o densa que hi haurà d'accés a l'estació siguin subterranis i no afectin la qualitat de vida del veïnat ni l'ús normal del parc lineal. La via més ràpida d'entrada i sortida a l'estació central del TGV a la Sagrera seran dos carrils que aniran directes des del nus de la Trinitat fins a l'estació, un a cada banda de les vies. Seran subterranis excepte en el tram de sortida, que estarà destapat.
Al Clot també hi han presentat al·legacions. L'associació de veïns d'aquell barri i la Plataforma AVE pel Litoral critiquen que el projecte presentat pel ministeri inclou la prolongació de les vies fins a Espronceda a una profunditat escassa, que farà passar els trens només dos metres per sota al final del carrer Mallorca.
|