dissabte, 17 de desembre de 2005 > La Generalitat beneeix l'acord a Seat, que considera «equilibrat» i que «garanteix» el futur
El pacte, que la UGT i CCOO no sotmetran a referèndum de la plantilla, preveu 296 baixes i 660 acomiadaments
EVA POMARES.
Martorell El govern va donar ahir ple suport a l'acord tancat, a altes hores de la matinada de divendres, entre els sindicats majoritaris UGT i CCOO i la direcció de Seat, que permet reduir de 390 el nombre d'acomiadaments previstos inicialment en l'ERO. Finalment, 1.050 persones deixaran de treballar a Seat, 660 mitjançant acomiadaments forçosos amb dues modalitats d'indemnització. La resta, 296, sortiran mitjançant jubilacions forçoses i baixes voluntàries. El text de l'acord recull la promesa de Seat d'invertir 2.010 milions fins al 2010, tot i que sense donar-ne els detalls, i mantenir la marca.
 + Els delegats de la UGT i CCOO, en el moment de la signatura de l'acord. Foto: TONI GARRIGA / EFE.
|
Després de mes i mig de conflicte, dijous, tant la UGT com CCOO donaven quasi per fet un acord que impliqués, per primer cop en la història de la companyia, acomiadaments forçosos d'aquesta magnitud, en lloc d'altres sortides, com les prejubilacions, que aquesta vegada Seat s'ha negat a acceptar adduint l'alt cost econòmic. La reunió va començar a mitja tarda i, cap a l'hora de sopar, la UGT i CCOO van estampar la seva signatura en un primer document, que acceptava la sortida de 1.050 treballadors dels 1.346 previstos inicialment. La signatura estava condicionada a un segon document: els sindicats signants esperaven que Seat augmentés la indemnització pels 660 acomiadaments forçosos dels 20 dies oferts inicialment als 45 dies. Cap a les dues de la matinada hi va haver acord, tot i l'oposició de la CGT, que no va signar cap dels dos documents, ja que considera que els acomiadaments forçosos no han estat justificats per Seat.
Finalment, l'ampliació de la borsa d'hores ha estalviat els 390 acomiadaments. Els acomiadats poden escollir entre: cobrar 20 dies amb una sola anualitat i un mínim de 12.000 euros i, el 2007, Seat «podrà» reincorporar-los amb preferència. O cobrar els 45 dies, amb un màxim de 2 anys i un mínim indèntic.
L'acord assenyala de manera concisa que Seat «té programades» unes inversions de 2.010 milions entre el 2006 i el 2010, destinades a nous models i I+D, tal com ja es coneixia de feia dies.
Les previsions comercials, que ocupen escassament una desena de línies, assenyalen que intentaran «millorar la rendibilitat»; i les comercials mantenen una producció per al període superior a l'actual, sobre els 440.000 cotxes. Seat també es compromet a no presentar cap més ERO el 2006 i a pagar als acomiadats una empresa de recol·locació.
|