divendres, 24 de setembre de 2004 >
Dos anys més d'obres per portar la línia 3 a Roquetes i la línia 5 fins al Carmel
Tres noves estacions estan ara en construcció
C. ÀLVAREZ / L. RAHOLA
.
Barcelona
La línia 3 i la línia 5 (L3 i L5) del metro, que s'estan ampliant de Canyelles a Trinitat Nova i d'Horta a la Vall d'Hebron, encara estaran dos anys més d'obres com a mínim. La Generalitat calcula acabar els treballs d'obra civil -perforació de túnels i construcció de les estacions- a finals del 2006. Ara mateix, les obres es concentren al Carmel, per a la L5, i al túnel de la L3 entre la futura estació de Roquetes i la de Trinitat Nova.
+
Imatge de les obres que es feien ahir per construir el túnel del metro al barri del Carmel.
Foto:
O. DURAN
|
L'entrada en servei de les dues ampliacions suposarà fer arribar el metro a barris molt poblats i que, fora del servei d'autobusos, no disposen d'accés a la xarxa de transport metropolità. Però precisament la densitat de població és el que complica ara mateix l'ampliació del metro, que en els dos casos s'ha de fer en un espai molt edificat, amb carrers estrets i on les obres afecten molt els veïns. Segons el tècnic Jordi Juvany, en el tram de la línia 3 entre Roquetes i Trinitat Nova s'hi afegeix a més el problema que «s'ha de treballar a molta profunditat, perquè el metro passa per un barri elevat i el nou túnel s'ha de fer, a més, per sota de la línia 4». L'estació de Roquetes serà de les més profundes de la xarxa.
L'ampliació de la línia 3 significa un quilòmetre de nou traçat i dues noves estacions, la de Roquetes i la de Trinitat Nova, i la perllongació permetrà la connexió amb la línia 4. El cost d'aquesta ampliació és de 87 milions d'euros.
A la L5 s'estan fent dos quilòmetres nous de metro que donaran servei a 65.000 persones que viuen als barris del Carmel, la Teixonera, el Coll i Vallcarca. Amb aquesta ampliació es preveu obrir tres noves estacions de metro: El Carmel, Teixonera-Coll i Vall d'Hebron, aquesta darrera facilitarà la connexió amb la L3. Les obres suposen una inversió de 94 milions d'euros
|