| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dissabte, 30 de novembre de 2024


divendres, 24 de setembre de 2004
>

OBRES D'AMPLIACIÓ DE LA XARXA DE METRO

riu Llobregat, travessarà el Prat (on es descarta de moment l'estació que s'havia decidit construir a la part nord del municipi per fer coincidir el metro amb el TGV), i des d'aquí la línia de metro continuarà fins arribar a l'aeroport. En el primer tram, des de Badalona i Santa Coloma fins a la Sagrera, paral·lelament als túnels, estan en construcció totes les estacions, a excepció de la de Santa Rosa (pendent de la recol·locació dels veïns afectats), i la de Sagrera-TAV, una estació que està pendent del projecte del tren d'alta velocitat. A principi d'octubre també començaran les obres de l'intercanviador de Sagrera-Meridiana. Per a la resta de la línia estan en construcció les estacions de Lesseps, Maragall i Guinardó, es fan treballs a l'estació d'Amadeu Torner -perquè coincideixin amb les obres de la Gran Via a l'Hospitalet- i alhora es treballa a la Zona Franca, on s'efectua l'obra prèvia per construir el viaducte, ja que en part de la Zona Franca el metro circularà en superfície. Les obres de la línia 9 van començar a Badalona i Santa Coloma l'any 2002, però a hores d'ara la data prevista per posar en funcionament els dos primers ramals no s'ha concretat. La Generalitat vaticina que l'obra civil estarà acabada a principi de l'any 2006, però caldrà superar el període de proves abans de posar el tram en funcionament. Per a la resta de la línia, les previsions són més inconcretes, tot i que la darrera data que ha apuntat el conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal, ha estat la «primavera del 2007». Dues línies Un cop la línia es posi en funcionament, a la pràctica hi haurà dues noves línies de metro en marxa, la L9 i la L10. El ramal que començarà el recorregut a Badalona tindrà el nom de L10 i circularà des del Gorg fins a la Zona Franca. En canvi, la L9 anirà de Can Zam a l'aeroport. Aquesta divisió obligarà a fer transbords, ja que un usuari que, per exemple, agafi el metro a Badalona i vulgui arribar a l'aeropor t o a la Fira haurà de canviar de línia al Bon Pastor.

 NOTÍCIES RELACIONADES

> Els túnels de la línia 9 del metro, encallats

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.