| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dissabte, 30 de novembre de 2024


dilluns, 12 d'abril de 2004
>

El tren al Ripollès i a la Cerdanya

JORDI CASAS .

+ La línia fèrria de Puigcerdà és vital per al Ripollès i la Cerdanya.  Foto: J.C.
L'estiu del 2003 és una data clau per a la línia fèrria Barcelona-La Tor de Querol. Els estaments polítics de les comarques que atravessa aquesta infraestructura van arrencar al aleshores Ministre de Foment, Francisco Álvarez Cascos, un projecte concret per rehabilitar la línia amb un pressupost i una calendari concrets. Farts de promeses incomplertes, la Unió Transpirinenca i associacions ciutadanes com el Ripollès Existeix i l'osonenca Renfe Espavila't es van constituir en una comissió de seguiment per exigir que Foment compleixi els compromisos. Ja se n'havia constituït una altra d'institucional amb representants de totes les administracions implicades en el tema. El resultat de tot plegat va ser l'anunci per part d'Álvarez Cascos de 322,57 milions d'euros entre el 2003 i el 2010 amb l'objectiu de reduir fins a un 25% el temps del recorregut. El pla preveia millores a la línia i als combois. Abans, els diversos talls de la línia per esllavissades i problemes diversos, un de fins a una setmana, van provocar quasi una revolta institucional al Ripollès, la Cerdanya i Osona. Des del primer moment, les valoracions que en van fer els diferents representants polítics -tots van acordar no polititzar el tema- va ser divergent. Molts van criticar la manca de concreció en la priorització de les inversions i, en aquest sentit, van reclamar que el tram ferri entre Ripoll i Puigcerdà fos prioritari pel seu avançat i evident estat de degradació. La negociació es va fer una mica a la baixa, perquè els alcaldes i representants dels consells comarcals implicats no van incloure-hi ni el túnel ferroviari de Toses, ni l'acceleració de les negociacions amb el govern de l'estat francès per a la internacionalització de la línia. Un moment delicat va ser quan el Ministre de Foment anunciava que deixava el càrrec. Va rebre una allau de cartes de les institucions osonenques, ripolleses i ceretanes reclamant-li que deixés lligat el programa d'inversions. Ara, les c omissions constituïdes pel tema hauran de continuar treballant, perquè les promeses fixades l'estiu passat es facin realitat de forma periòdica fins el 2010.

 NOTÍCIES RELACIONADES

> Gestió compartida del Castell

> La variant de l'eix pirinenc

> La reconversió de Sa Tuna

> Les antenes de Radio Liberty continuen al mateix lloc

> El debat de les competències a l'estany

> Govern nou, problemes vells

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.