dilluns, 12 d'abril de 2004 >
El desdoblament de l'A-2 avança amb incògnites
PURI ABARCA
.
Girona
Després d'anys d'inconcrecions sobre el desdoblament de la carretera A-2 -antiga N-II-, que van provocar queixes reiterades des de les institucions gironines, eL projecte es va començar a desencallar a finals de l'any passat. El desdoblament es fa per trams i les úniques obres que han estat adjudicades fins ara són les del traçat entre l'aeroport Girona-Costa Brava i Fornells de la Selva. Una adjudicació envoltada de polèmica, perquè es va fer quinze dies després d'un acte organitzat pel PP per col·locar la primera pedra de les obres, en plena campanya electoral de les generals -la junta electoral provincial el va prohibir en un primer moment, però després es va autoritzar-, malgrat que havien passat quasi quatre mesos des que el Consell de Ministres l'havia autoritzat, el 24 d'octubre del 2003. Dos dies abans de les eleccions del 14 de març, el Ministeri de Foment va treure a licitació les obres del tram Caldes de Malavella-aeroport.
A banda d'aquests trams, queden pendents de diferents tràmits els de la resta del traçat, en algun cas, com en el de Tordera-Maçanet de la Selva, amb esculls d'una gran importància. En aquest tram, no hi ha acord entre els governs i els ens locals i comarcals, sobretot pel que fa al traçat al voltant de Tordera i els accessos a la Costa Brava sud. El ministeri vol allargar la C-32 fins a Blanes i Lloret, però la Generalitat planteja fer-hi una via convencional, que connecti amb l'A-2 desdoblada i voregi Tordera. L'Ajuntament de Tordera defensa un únic corredor per a l'A-2 desdoblada i la prolongació de la C-32.
A Girona, la discussió està centrada en el dubte de si ampliar fins a vuit carrils l'AP-7 o fins a sis i construir-hi laterals, entre Girona sud i Girona nord, perquè serveixi de continuïtat del desdoblament de l'A-2. Ara surten veus discordants, com els ajuntaments de Salt, Sarrià de Ter o Vilablareix, que proposen estudiar fer el desdoblament de l'actual variant per Sant Daniel, una opció descartada t
ant pel Ministeri de Foment com per la Generalitat, per l'alt impacte ambiental que suposaria. L'Ajuntament de Salt també demana que se soterri l'AP-7 al seu pas pel municipi.
Pel que fa a Figueres, l'opció de l'oest és la que es considera la més adequada, però els alcaldes d'aquesta zona proposen que es faci un corredor viari que inclogui l'AP-7, l'A-26 i l'A-2, una sola via de quatre carrils per banda, gratuïta entre els accessos sud i nord de Figueres. Del nord de Figueres a la Jonquera, el Ministeri de Foment té clar que vol desdoblar el traçat actual de l'A-2.
|