divendres, 8 d'agost de 2003 >
Estiuejants i veïns de Cabrera de Mar comparteixen el nou baixador a l'estiu
El baixador tenia, segons Renfe, una mitjana inicial de 1.100 usuaris al dia
R. HERNÁNDEZ
.
Cabrera de Mar
Banyistes i veins fan ús aquest estiu del nou baixador de Cabrera de Mar-Vilassar de Mar. L'edifici va ser inaugurat fa gairebé quatre mesos després de molts anys de protestes dels veïns i d'haver passat per diverses fases de construcció.
+
El nou baixador de Cabrera de Mar-Vilassar de Mar, vist des de l'N-II.
Foto:
QUIM PUIG
|
Des del 22 d'abril cada quart d'hora els trens paren al nou baixador de Cabrera de Mar i Vilassar de Mar. Renfe estima que la mitjana d'usuaris de les primeres setmanes va ser de 1.100. Durant els dos mesos d'estiu els usuaris han deixat de ser únicament veïns de la zona i comparteixen el viatge amb els estiuejants que aprofiten el baixador per anar a la platja, on abans només podien accedir amb cotxe o caminant des de l'estació de Vilassar de Mar. Les hores de més ús són a primera hora del matí i a última hora de la tarda. Els amos de les guinguetes properes al baixador -BBme i Kaos- asseguren que aquest any hi ha més gent a la platja i creuen que és degut no només a les altes temperatures sinó també al fet que la gent aprofita el baixador per deixar el cotxe a casa i no haver de buscar aparcament.
El baixador es va inaugurar després de deu anys de lluita dels veïns i dos anys intensos de reunions entre Renfe, els veïns i els ajuntaments dels dos pobles implicats. Ara gaudeixen d'un baixador, on paren trens cada quart d'hora des de les 6:51 del matí fins a les 00:35 de la nit, i un aparcament per a tots els usuaris.
Antoni Abel, membre de l'associació de veïns del Pla de l'Avellà, el barri més proper al baixador, va assegurar que actualment estan molt contents per haver aconseguit el baixador però que no serà fins a l'hivern que podran veure i analitzar realment com funciona la instal·lació i si és necessari millorar-la. Abel va continuar afirmant que ara per ara hi veu «el problema de la falta d'aparcament i la falta de seguretat, que augmentarà a l'hivern, quan es fa fosc més aviat i caldrà arreglar les rodalies». Actualment el baixador té sis càmeres de vídeo i diversos focus de llum al llarg de l'andana i el pas subterrani. Pel que fa a la freqüència de trens, Abel creu que «amb el temps s'aconseguirà, com a les estacions de Montgat Nord i Sant Adrià, que els trens parin més sovint». EL PUNT A LA FRESCA
Cabrera de Mar
|