|
|
|
> El TGV Barcelona-Figueres, d'aquí a dos anys > Estrena del TGV Madrid-València > El corredor mediterrani dijous, 16 de desembre de 2010
A partir de diumenge, 19 de desembre, es podrà anar amb TGV (Tren de Gran Velocitat) de Figueres a París, gràcies a l'entrada en servei de la línia transpirinenca Figueres-Perpinyà.
El trajecte, cobert per trens de la companyia francesa SNCF, es farà encara no en cinc hores i mitja, amb escala a Perpinyà (Rosselló) i a les ciutats occitanes de Narbona, Montpeller i Nimes. Hi haurà dos trens en cada sentit: la sortida de Figueres serà a les 11.06 i a les 15.02; la de París, a les 7.20 i a les 15.20. Ara, cal dir que no tota la ruta és d'alta velocitat. No ho és, encara, el tram de Montpeller a Nimes, i el de Montpeller a Perpinyà no ho serà fins el 2020, pel cap baix. El TGV Barcelona-Figueres, d'aquí a dos anysAmb l'entrada en funcionament d'aquesta línia transpirinenca, anar de Barcelona a París amb tren costarà 130,90 euros (la promoció inicial és de 63,30). El viatge entre les capitals catalana i francesa durarà 7 hores i 25 minuts, 75 menys que no pas ara; i encara durarà menys quan s'hagi enllestit el TGV Barcelona-Figueres, cosa que no passarà abans de dos anys: a la darreria del 2012 o a la primeria del 2013.
Estrena del TGV Madrid-ValènciaSí que s'ha enllestit el TGV Madrid-València, que serà inaugurat aquest dissabte, 18 de desembre. La línia tindrà trenta trens, quinze en cada sentit, amb una oferta diària de 10.950 places. Els trens directes, onze en cada sentit, trigaran 1 hora i 35 minuts a completar el trajecte, de gairebé 400 km (aniran a una velocitat màxima de 300 km/h). El preu del bitllet serà de 79,80 euros.
El corredor mediterraniEl sectors econòmics i empresarials de l'Euroregió de l'Arc Mediterrani (integrada, principalment, pels territoris de Catalunya, el País Valencià, les Illes, Andorra i Llenguadoc-Rosselló) reivindiquen insistentment l'anomenat corredor mediterrani: la unió ferroviària d'alta velocitat entre el sud i el nord d'Europa a través de la franja mediterrània. Aquesta reivindicació ha topat fins ara amb els interessos dels estats espanyol i francès. L'estat espanyol, per exemple, ha impulsat una xarxa d'alta velocitat radial, amb centre a Madrid, en detriment de l'eix mediterrani: es pot anar amb TGV de Madrid a Valladolid, o de Madrid a Màlaga, però no de València a Barcelona.
|
Investiga
> L'Arc Mediterrani, bàsic per a superar la crisi (vídeo de VilaWeb TV).
> Vídeo de presentació del TGV Madrid-València.
> Cop d'ull a Figueres, capital de l'Alt Empordà.
> Perpinyà: el nou centre comercial de l'estació del TGV.
I també...
- Les línies del TGV a l'estat espanyol.
- El TGV Madrid-València, per dins.
Portada |
Europa Press |
El Punt |
La premsa |
Especials |
Diari de l'escola |
LesFinances.info |
Editorials |
Mail obert |
Els blocs |
Lletres
Tecnologia i ciència | Solidaritat | Cap de 7mana | Campus | El 9 | Presència | Fòrums | Enquestes | Xat | Correu
Traductor | Edicions en Pdf | Wap-pda | Biblioteca | Lletra més grossa
Tecnologia i ciència | Solidaritat | Cap de 7mana | Campus | El 9 | Presència | Fòrums | Enquestes | Xat | Correu
Traductor | Edicions en Pdf | Wap-pda | Biblioteca | Lletra més grossa
Què és VilaWeb? Publicitat Mapa web Contacte | Una web de Partal, Maresma i Associats, S.L. |