24.07.2017 - 16:27
|
Actualització: 24.07.2017 - 18:08
Les llargues cues als controls de seguretat de l’aeroport del Prat tornen a ser notícia. Els viatgers que havien d’agafar un vol aquest matí han hagut d’esperar-se fins a tres hores per poder passar els controls, tot i que Aena ha acabat reduint-les a 43 minuts en el transcurs de la jornada. La situació s’ha normalizat cap a dos quarts de dotze del migdia, segons Aena. Els agents de seguretat han convocat una vaga per al 4 d’agost, i demà hi ha prevista una reunió de mediació entre les dues parts.
Els treballadors denuncien les condicions laborals i la pressió a la qual estan sotmesos per a absorbir tot el volum de feina en un aeroport en el qual cada vegada hi ha més viatgers i que es troba a nivell 4 d’alerta antiterrorista. Les cues desmesurades tenen lloc en ple conflicte laboral entre els agents de l’empresa Eulen, encarregada de contractar els agents de seguretat, i Aena.
Una de les treballadores de l’empresa Eulen, Purificación Infante, ha denunciat la manca de personal i les condicions de feina que han de suportar els agents de seguretat, ja que l’empresa els exigeix ‘pressa’ perquè no hi hagi cues als controls, tenint en compte que Aena els pot sancionar.
Segons Infante, ja fa temps que passa això, però mai de manera ‘tan exagerada’ com en aquest últim any, coincidint amb l’entrada de l’empresa Eulen en la prestació del servei. Diu que la manca de personal els impedeix de descansar uns minuts, menjar o poder anar al lavabo i fa que s’hagin d’aturar els controls si, en un determinat moment, falta algun agent per a fer els escorcolls, ja que els treballadors no disposen de relleus i en cada unitat hi ha d’haver almenys un home i una dona. ‘Estem cansats i esgotats’, resumeix. No obstant això, Infante ha explicat que, des de diumenge, es fan els controls complint el 100% de la normativa, tal com s’ha fet fins ara però amb el temps que es requereix.
Segons fonts d’Aena, tots els filtres de seguretat a l’aeroport del Prat han estat disponibles i no hi ha pas més operacions previstes que un dilluns d’estiu qualsevol. Així, per a avui, s’espera que hi hagi més de 1.000 enlairaments i aterratges. Tot i els retards en els controls de seguretat i el risc que els passatgers poguessin perdre l’avió, l’ens gestor diu que no té constància que s’hagi hagut de reconfigurar cap vol.