12.07.2016 - 16:00
|
Actualització: 12.07.2016 - 17:31
BARCELONA, 12 (EUROPA PRESS)
L’associació de Tècnics del Ministeri d’Hisenda (Gestha) ha demanat al FC Barcelona que doni marxa enrere a la campanya de suport a Leo Messi a les xarxes socials, després que l’Audiència de Barcelona el condemnés a 21 mesos de presó per cometre defraudar a Hisenda 4,1 milions d’euros entre el 2007 i el 2009.
Gestha ha titllat en un comunicat aquest dimarts d’irresponsable el club perquè considera que el jugador ha comès tres delictes fiscals catalogats de ‘molt greus’; consideren que promoure una campanya d’aquest tipus no només és desafortunat sinó que a més fan ‘un flac favor a la pedagogia fiscal’.
Opinen que l’eslògan de suport llançat pel club blaugrana, que diu ‘Tots som Messi’, suposa l’antítesi de la campanya ‘Hisenda som tots’, que tracta de conscienciar la ciutadania de la importància de pagar impostos.
El president de Gestha, Carlos Cruzado, ha dit que el club hauria d’haver passat pàgina: ‘El millor que podia haver fet el club i el mateix futbolista és assumir la sentència i passar pàgina. Però amb tota aquesta campanya, que està tenint repercussió a tot el món i que part de la seva pròpia afició desaprova, està tirant per terra la tasca pedagògica que hauria de fer-se per conscienciar els ciutadans’.
Cruzado ha afegit que aquests arguments són vàlids per a qualsevol personatge públic que hagi estat condemnat per frau fiscal, ja que el fet de ser un personatge públic obliga a tenir un comportament ‘més exemplar si fa falta’.
Aquest dilluns el portaveu de la Junta Directiva del FC Barcelona, Josep Vives, ha defensat la campanya empresa pel club que Gestha vol que es retiri. ‘En casos semblants no s’han viscut aquests atacs que està rebent Leo Messi. És evident que nosaltres no podem tolerar aquest escarni al jugador. No ho volem per a cap persona, igual que tampoc ho volem per a Leo Messi. Crec que qualsevol persona que passi per això se sentiria malament i trist, i per això el club emprèn aquesta decisió’, ha manifestat vius.
D’aquesta manera, el portaveu ha assegurat que la campanya, que és ‘senzilla’ i consisteix a penjar una fotografia o vídeo en les diferents xarxes socials amb l’etiqueta o ‘hashtag’ #TotsSomLeoMessi amb les dues mans obertes mostrant el ’10’ del dorsal de l’argentí, pretén fer “justícia” amb el jugador argentí i el seu pare.