28.03.2017 - 11:56
|
Actualització: 28.03.2017 - 19:40
Mariano Rajoy ha tornat a fer les promeses d’inversió en infrastructures a Catalunya que ja va fer l’ex-ministre de Foment José Blanco el 2008: gairebé 4.000 milions en trens de la rodalia de Barcelona fins al 2025, és a dir, la mateixa quantitat promesa entre el 2008 i el 2015, de la qual només s’ha executat un 10%. Tampoc no s’ha complert l’acord d’urgència del 2013 entre el conseller Santi Vila i la ministra Ana Pastor, que preveia un pla d’inversió de 306 milions abans de final del juliol del 2016, del qual només s’ha executat el 4,2%. Adif assegura que, jurídicament, no ha de complir els acords.
(Vegeu també: L’estat fa anys que promet inversions que no arriben)
També ho ha recordat a Twitter el diputat de Junts pel Sí Germà Bel:
Rajoy torna a prometre els 4000 ME per Rodalies que ha havia promes a 2010 el Ministre Jose Blanco #presadepel
— (((Germà Bel))) Vida&Econ! Boomer + Tap-Gen 🇺🇦 (@gebelque) March 28, 2017
Segons Rajoy, el Corredor Mediterranes es completara amb tres obres puntuals a Catalunya, i a 2020 Tot Resolt! #presadepel
— (((Germà Bel))) Vida&Econ! Boomer + Tap-Gen 🇺🇦 (@gebelque) March 28, 2017
Rajoy anuncia gran compromis propers anys amb els aerports catalans: AENA invertira menys de 1/2 q a Barajas,tot i semblant PAX #presadepel
— (((Germà Bel))) Vida&Econ! Boomer + Tap-Gen 🇺🇦 (@gebelque) March 28, 2017
Aquesta vegada Rajoy ho ha fet en un acte organitzat pel seu govern a Barcelona en què han assistit representants de patronals i grans empresaris, com ara el president d’ACS, Florentino Pérez; el d’Abertis, Salvador Alemany; i el d’Agbar, Albert Martínez Lacambra. Davant seu ha anunciat un pla d’inversió de 4.000 milions d’aquí al 2020 en ferrocarrils, aeroports i carreteres. El gruix més important d’aquesta inversió aniria a Rodalia, amb 1.900 milions aquest mandat i 2.000 milions entre el 2020 i el 2025). També ha dit que els trams catalans del corredor mediterrani s’hauran acabat la primavera del 2020, i que el primer trimestre del 2018 es començaran a fer proves de circulació en el tram Vandellòs-Tarragona, bo i millorat. Diumenge, ha dit, es van acabar les obres del tram entre València i Castelló, on es fan proves abans d’entrar en servei.
Però la visió que té el govern espanyol sobre què vol dir el corredor mediterrani es va fer palesa ahir en el piulet que va fer el ministre de Foment, Íñigo de la Serna, dient que aquest tram permetria de reduir el temps de viatge entre Castelló i Madrid.
El #corredormediterraneo avanza. Castellón estará a 2h 25 min de Madrid gracias a este nuevo tramo que he visitado hoy pic.twitter.com/cbCH8QKSPE
— Iñigo de la Serna (@idlserna) March 27, 2017
Tot amb tot, Rajoy ha dit que el corredor mediterrani era una de les prioritats del seu govern. Ha aprofitat l’avinentesa per avisar els empresaris assistents, poc més de mig miler en un auditori mig buit, que el camí cap al referèndum era un camí d’inestabilitat política que pot fer perillar la ‘recuperació econòmica’. Rajoy els ha demanat ‘ajuda per a guanyar la batalla’ contra l’independentisme. Vegeu-ho: