Els empresaris valencians defensen a Tarragona el Corredor Mediterrani

  • És la primera d'un seguit de trobades que organitza l'Associació Valenciana d'Empresaris (AVE)

VilaWeb

Redacció

12.02.2017 - 22:00
Actualització: 13.02.2017 - 01:21

L’Associació Valenciana d’Empresaris (AVE) organitza avui la primera trobada d’empresaris per a debatre i informar sobre la situació del Corredor del Mediterrani. Hi col·laboren organitzacions socials i empresarials catalanes, com ara el Cercle d’Economia o el Foment del Treball. Es preveu que hi assistiran uns tres-cents empresaris.

A l’acte es farà una valoració de l’estat de l’execució de les obres del corredor. La falta de connexió d’alta velocitat entre Barcelona i València i la inexistència de la doble plataforma d’amplada internacional per la costa han portat les associacions i patronals a reclamar que s’agiliti la construcció del corredor.

El president de l’Associació Valenciana d’Empresaris (AVE), Vicente Boluda, creu que perquè el corredor es faci i contribueixi al desenvolupament de l’economia, cal sumar esforços de tota la societat amb els empresaris. Més endavant, l’AVE farà actes semblants pels territoris del corredor: el 14 de març a Múrcia i l’11 d’abril a Almeria.

Denúncia
La trobada arriba en un moment en què s’ha fet palès en diverses informacions publicades que el corredor té una manca de finançament evident i que, a més, els fons del corredor mediterrani serveixen per a pagar el corredor central a través de Madrid, amb infrastructures com ara la connexió entre l’estació d’Atocha i la de Chamartín, unes obres que costen 935 milions d’euros. Ho va denunciar dijous el secretari valencià d’Habitatge i Obres Públiques, Josep Vicent Boira.

El govern espanyol prioritza un seguit d’actuacions per potenciar el corredor central com si fossin del corredor mediterrani; aquest túnel n’és una, però n’hi ha més, com ara la connexió de l’aeroport de Barajas amb el tren de gran velocitat.

Ahir, en una entrevista a VilaWeb, Joan Amorós, president de Ferrmed, l’associació que més força ha fet per a l’impuls d’aquest gran eix ferroviari, es mostrava indignat per l’actuació del govern espanyol i la manca inversió de les infrastructures a la costa mediterrània.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor