13.12.2016 - 16:45
|
Actualització: 14.12.2016 - 10:41
La icona de la paella està disponible des d’avui a totes les plataformes de missatgeria mòbil dos anys després que Arròs La Fallera posés en marxa la campanya #Paellaemoji, que va comptar amb el suport de l’humorista valencià Eugeni Alemany i un gran ressò a les xarxes socials. Segons que han informat els impulsors de la campanya a través d’un comunicat, la darrera actualització per part dels dispositius d’Apple permet que arribi a totes les plataformes en el que suposa ‘una triple fita’ segons #Paellaemoji. Així, els seus impulsors remarquen que és un important suport a la projecció internacional del plat valencià per excel·lència així com la primera vegada que la pressió popular aconsegueix que s’incorpori una icona.
En aquest sentit, recorden que la campanya va aconseguir 4.000 nous seguidors en tan sols dues setmanes, després de 363 milions d’impressions de forma orgànica, dues vegades ‘trending topic‘ mundial, tres vegades a l’estat espanyol i set vegades al País Valencià, amb una audiència estimada de 133 milions d’usuaris.
L’aplicació de telefonia WhatsApp va decidir el maig passat incloure la paella entre les seves icones. El comitè d’Unicode, l’organisme que decideix quines emoticones s’inclouen al WhatsApp, va aprovar la seva inclusió, una aprovació no ha estat exempta de polèmica, després que s‘ aprovés un primer disseny que va aixecar fortes crítiques a les xarxes socials per incloure pèsols i xoriç, ingredients que no formen part de la recepta tradicional de la paella.
Arròs La Fallera ha iniciat una campanya a Twitter per celebrar la inclusió de la icona en la qual convida els usuaris a compartir els seus primers emojis.