La Diputació de Barcelona aconsella sobre el fred mitjançant el servei de teleassistència

  • El Servei Local de Teleassistència de la Diputació de Barcelona ha intensificat les trucades a persones usuàries per oferir-los consells davant de l'onada de fred, i ha contactat amb 3.100 persones entre el 17 i el 20 de gener, quan es van registrar les temperatures més baixes.

VilaWeb
Redacció
25.01.2017 - 18:14

BARCELONA, 25 (EUROPA PRESS)

El Servei Local de Teleassistència de la Diputació de Barcelona ha intensificat les trucades a persones usuàries per oferir-los consells davant de l’onada de fred, i ha contactat amb 3.100 persones entre el 17 i el 20 de gener, quan es van registrar les temperatures més baixes.

La corporació provincial ha destacat aquest dimecres en un comunicat que especialment va contactar amb persones grans de 80 anys que viuen soles i que tenen patologies que poden empitjorar amb el fred, i també amb els usuaris que viuen a habitatges aïllats.

L’objectiu és conèixer-ne la situació i estat de salut i oferir-los consells per fer front al fred amb garanties, en un protocol d’actuació del servei davant de temperatures extremes que va començar l’1 de desembre i que es mantindrà activat fins al 28 de febrer.

En les trucades, ofereixen consells relacionats amb l’alimentació –com augmentar les defenses amb una dieta equilibrada i beure begudes calentes–, el manteniment de la llar –ventilar en les hores de sol i allunyar estufes dels mobles– i altres recomanacions, com evitar sortir o fer-ho en les hores de més sol.

També es recorda als usuaris que, si perceben dificultats en la parla, pèrdua de sensibilitat en cames i braços, marejos o nàusees, premin el botó del servei de teleassistència, que té 72.000 usuaris amb la col·laboració de 310 municipis de la província, tots menys Barcelona, que té el seu propi servei.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any
Ajuda VilaWeb