05.07.2016 - 13:36
Gestiona 8.460 clients vulnerables, amb un deute de 2,7 milions
BARCELONA, 5 (EUROPA PRESS)
Gas Natural Fenosa ha proposat a les administracions catalanes la creació d’un registre de clients vulnerables amb informació d’administracions, entitats socials i empreses subministradores, com a mesura contra la pobresa energètica.
Fonts de la companyia han explicat que aquesta base de dades permetria “una millor i més eficient gestió dels tràmits específics” per a les persones afectades de pobresa energètica, així com detectar els casos de famílies vulnerables i aplicar els protocols i procediments per evitar talls de subministraments.
També canalitzaria els procediments d’ajudes de manera immediata per a les persones en risc d’exclusió, i uniria totes les empreses i administracions que l’empresa considera que haurien de participar en la seva totalitat.
La companyia ha traslladat a les administracions catalanes aquesta proposta amb l’objectiu d’agilitar els tràmits i eliminar traves que “perjudiquen la sistemàtica establerta” per ajudar les famílies vulnerables que no poden pagar la seva factura de serveis bàsics.
Amb l’objectiu de treballar en aquestes ajudes i futurs procediments, els Ajuntaments de Barcelona, Badalona i Sabadell, la Diputació de Barcelona, Ecoserveis i la Taula del Tercer Sector han organitzat el I Congrés Català de Pobresa Energètica previst per al novembre i que han presentat aquest dimarts.
17 CONVENIS
Gas Natural Fenosa té 17 convenis amb diferents administracions a l’Estat, que protegeixen al 91% dels clients, i vuit d’aquests acords són amb comunitats autònomes –Cantàbria, Madrid, Galícia, Comunitat Valenciana, Castella i Lleó, Castella-la Manxa, Navarra i País Basc–.
Entre la resta de convenis destaquen els signats amb grans ajuntaments –com Barcelona, Saragossa, la Corunya, Castelló i Sevilla–, així com amb l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) –amb 36 municipis–.
A través d’aquests acords, l’empresa gestiona 8.460 clients vulnerables, que acumulen un deute de 2,7 milions d’euros amb el seguiment paralitzat (4.315 d’aquests clients tenen contractat gas, 1.861 d’electricitat i 2.284 els dos subministraments), segons dades del maig.
La majoria d’aquests clients vulnerables són a Catalunya –6.190, i els 2.270 a la resta de l’Estat–, i els gestionen a través del conveni amb l’Ajuntament de Barcelona (735 clients), el de l’AMB (2.115) i la resta d’acords operatius amb localitats catalanes (3.340).
Gas Natural Fenosa –que agrupa el 17% dels clients espanyols d’aquests subministraments– va fer el 2015 147.000 talls de subministrament –no tots per impagament, tot i que són la majoria–, i al 84% dels casos es van reposar els subministraments en menys de 72 hores.
La companyia suma mensualment entre 800 i 1.000 clients vulnerables a l’Estat (amb mig miler a Catalunya), tot i que també surten alguns d’aquesta condició.
Fins a 444.492 clients d’aquesta empresa es beneficien del bo social, entre ells 11.572 desocupats, 52.409 pensionistes i 25.364 de famílies nombroses, als quals se sumen 355.147 clients que accedeixen a aquest bo per tenir contractada una potència inferior a 3 kW.
A Catalunya, es troben amb aquest bo 284 desocupats, 360 pensionistes, 927 persones de famílies nombroses i 967 amb potència inferior a 3 kW.